عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شعر فارسی غنی از حکمت است

سرپرست فرمانداری آزادشهر در دیدار نوروزی با شاعر نامی و روشندل آزادشهری:

شعر فارسی غنی از حکمت است

شعر فارسی غنی از حکمت است

سرپرست فرمانداری آزادشهر گفت: سروده های شعرا ریشه در فرهنگ کهن و مضمون بلند و حکیمانه دارد و بعضی از بیان ها در اثرگذاری در نفوس دیگران بسان سحر است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، سید جواد کریمی سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان آزادشهر آزادشهر در حاشیه دیدار نوروزی محمدعلی سادین شاعر روشندل را یکی از افتخارات شهرستان آزادشهر نامید و گفت: اشعار حماسی، مذهبی و منحصر به فرد شما یک برند برای شهرستان آزادشهر می باشد و توفیقات و تلاش هر چه بیشتر شما در عرصه سرودن اشعار سبب سربلندی و افتخار شهرستان آزادشهر می باشد.

کریمی در ادامه بسیاری از مشکلات و مسایل موجود در جامعه را نتیجه عدم توجه جدی به حوزه فرهنگی دانست و اظهار داشت: ما باید زمینه ظهور و بروز داشته های فرهنگی و ادبیات غنی خود را فراهم کنیم چرا که بسیاری از مردم حتی فرصت و زمینه شنیدن یک شعر ناب و تاثیرگذار را ندارند که در صورت ایجاد این ارتباط، بستر لازم برای جذب جوانان به سمت شعر و ادبیات فراهم می شود.

ایشان افزود: ایران، سرزمین خیزش شعراء نامدار و بزرگ است و از میان ملل مختلف جهان، کمتر ملتی را می توان یافت که دارای چنین خصوصیتی باشد.
سرپرست فرمانداری آزادشهر ابراز داشت: آنها با بهره گیری از قرآن کریم و سخنان معصومین (علیهم السلام) ، عالی ترین و لطیف ترین معانی و مضامین ارزشمند و آموزنده را در قالب های گونه گون شعری به جامعه بشری ارزانی داشته اند. شاعران گرانقدر ما در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته و دارند.  
سید جواد کریمی اذعان داشت: اشعار شعراء متعهد و ربانی، به مردم و جامعه، امید و نشاط و طراوت و لطافت و تحرک و عشق می بخشد و درس زندگی و پند و تجربه و اندیشه و حریت و آزادگی و فرهنگ می آموزد و ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه و افراد را در ابعاد مختلف بالا می برد و استعداد ها را شکوفا می سازد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 138
  • کد خبر : 90977