عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه ی اقشار و ارکان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند


همه ی اقشار و ارکان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند

همه ی اقشار و ارکان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند

فرماندار گرگان برخورد با بی حجابی را از مطالبات رهبر انقلاب دانست و اضافه کرد: عفاف و حجاب بر عهده یک سازمان و نهاد و دستگاه نیست و همه ارکان و اقشار جامعه باید به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند..

به گزارش روابط عمومی فرمانداری عیسی پایین محلی فرماندار گرگان ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی امام حسن عسگری (ع)با محوریت تبیین و بررسی شاخص های عفاف و حجاب، گفت؛ عفاف و حجاب از ارزندهترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است که متاسفانه در شهرستان گرگان با وجود ۱۴۰۰ شهید که جان خودشان را برای حفظ ارزش ها و کرامت های این انقلاب از دست دادن مقوله حجاب و رعایت شئونات اسلامی در برخی از موارد برازنده ی شهر دارالمومنین نیست.

فرماندار گرگان با انتقاد از وضعیت حجاب در برخی ادارات و سازمان های دولتی گفت: متاسفانه مسئله بد حجابی و برخورد نامناسب در دستگاه ها بیشتر شده است که باید با سعه صدر و راهکارهای اصولی این مسئله را به خوبی و در شرایط مساعد حل کنیم.

وی اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده ،مدرسه و دانشگاه بر شمرده و گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت بالایی از فرزندان این سرزمین را در خود جای داده نقش مهمی در ترویج و توسعه ی فرهنگ حجاب و عفاف دارد و باید با برگزاری کلاس های توجیهی و تبینی برای خانواده ها و دانش آموزان نقش اساسی و ماندگاری برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف ایفا کند.

فرماندار مرکز استان یکی از راهکار های ترویج فرهنگ حجاب را بستر سازی برای جلوگیری از بی حجابی و بدحجابی با نگاه توانمندسازی در جامعه دانست و تاکید کرد؛ در این راستا دستگاههای مرتبط مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات شهرداری و غیره با ترویج فرهنگ حجاب مراسمات گوناگون باید نقش پررنگی داشته باشند.

عیسی پایین محلی به نقش صدا و سیما در تقویت ارزشها و باورهای اخلاقی و اعتقادی فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: مسئولیت صدا و سیما در این زمینه غیر قابل کتمان است و همواره تاکید بوده که صدا و سیما در این مسیر پیشتاز باشد.

این مقام عالی دولت در شهرستان استفاده از ابزار فرهنگی حجاب در ورودی ها بهره مندی از مشاوران مذهبی در برنامه های جامع فرهنگی، و گسترش حجاب در مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزان را از دیگر راهکار های نهادینه کردن این فرهنگ دانست.

 

همه ی اقشار و ارکان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 284
  • کد خبر : 92693