عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همراهی مردم و دستگاه‌های مرتبط در مهار آتش سوزی‌ در مزارع کشاورزی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه:

همراهی مردم و دستگاه‌های مرتبط در مهار آتش سوزی‌ در مزارع کشاورزی ضروری است

همراهی مردم و دستگاه‌های مرتبط در مهار آتش سوزی‌ در مزارع کشاورزی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در نشست هماهنگی مدیریت بحران گنبدکاووس با تاکید بر همراهی مردم و دستگاه‌های مرتبط در مهار آتش سوزی‌ در مزارع، از شهرداری خواست همانند سال‌های قبل همکاری لازم را برای اعزام نیروهای آتش نشانی در مهار آتش سوزی مزارع کشاورزی داشته باشد.  
گوگلانی همچنین از مسوولان مرتبط خواست مناطق بحرانی شهرستان در خصوص وقوع آتش سوزی در مزارع کشاورزی را شناسایی و معرفی کنند تا در مواقع لزوم نیروها در کمترین زمان برای ارائه خدمات لازم به این مناطق اعزام شوند.
وی ممنوعیت تردد وسایل موتوری غیر ضروری در مزارع کشاورزی، اطمینان از سالم بودن ادوات کشاورزی، مرمت جاده بین مزارع و پاکسازی علف‌های هرز از حاشیه مزارع را از مهمترین راهکارهای پیگیری از آتش سوزی و نصب تابلوی ممنوعیت شنا در آب بندان‌ها و تامین لباس مورد نیاز غواصی برای امدادرسانی در موارد غرق شدگی را از مهمترین مصوبات نشست امروز دانست.
معاون فرمانداری گنبدکاووس گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان فقط برای اجرای پروژه‌های خود به اعتبارات استانی متکی نباشد و از طریق نمایندگان مجلس برای اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از محل اعتبارات ملی سهم خواهی کنند.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: هزار کیلومتر از مجموع سه هزار کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان نیازمند مرمت است که امسال پنج میلیارد ریال برای مرمت ۷۰ کیلومتر از این جاده‌ها در دهستان‌های پنجگانه اختصاص یافت.
حبیب الله زارع با تاکید بر افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی در فصل برداشت گندم، گفت: از سال ۱۳۹۵ تا سال قبل افزون بر ۶۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان دچار آتش سوزی شد.
وی با اشاره به مهار آتش سوزی‌ سال‌های قبل مزارع گندم با همراهی کشاورزان و همکاری نیروهای آتش نشانی، اظهارداشت: برداشت گندم هفته گذشته از سطح ۸۹ هزار هکتار از مزارع شهرستان آغاز شده و در هفته‌های پیش رو به اوج خود می‌رسد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع آتش‌ سوزی مشابه سال‌های قبل در مزارع گندم باید اقدامات نظارتی و اطلاع‌رسانی در بحث ممنوعیت آتش زدن بقایای محصول به ویژه در میان مالکان دارای زمین بیشتر و رفع نقص فنی ادوات کشاورزی برای جلوگیری از خروج ذرات آتش از اگزوز، پاکسازی علف‌های هرز کنار مزارع، ممنوعیت تردد وسایل نقلیه غیر ضروری در حاشیه مزارع و مرمت جاده‌های دسترسی بین مزارع انجام شود.
اصغر نودهی رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس هم در این نشست با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در منابع آبی از جمله آب‌بندان‌ها برای جلوگیری از غرق شدگی گفت: برای جلوگیری از وقوع موارد مشابه غرق شدگی سال‌های قبل لازم است علاوه بر افزایش اقدامات حفاظتی از آب بندان‌ها و نصب بنر در محدوده‌های خطر، هماهنگی میان دستگاه‌های امدادی برای ارائه خدمت در محل حادثه انجام شود.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس هم گفت: بالا بودن هزینه نگهداری و آموزش افراد برای رانندگی در خودروهای آتش نشانی در هنگام بروز حوادث و تشویق کشاورزان به بیمه کردن مزارع از مشکلات عمده دهیاران است.
خلیل آشور فارسیانی افزود: با توجه به نبود آب مناسب برای آبیاری غلات و بی بهره بودن کشاورزان منطقه از آب رهاسازی شده سد وشمگیر، انتظار می‌رود در برنامه بعدی رهاسازی آب، به کشاورزان منطقه بیشتر توجه شود.
وی با گلایه از مشکلات روشنایی مسیر گنبد - مینودشت، گفت: با توجه به مناسب نبودن روشنایی این مسیر هر هفته حوادث متعدد رانندگی در آن رخ می‌دهد که نیاز به ورود دستگاه‌های اجرای مرتبط برای حل مشکل است.
بخشدار داشلی برون هم گفت: به ۱۴ روستای این بخش از طریق تانکر آبرسانی سیار می‌شود که با توجه به فرسودگی آنها باید برنامه ریزی لازم در این موضوع صورت گیرد.    
نورالله بابایی نژاد با تاکید بر تسریع در ساخت پروژه آب شیرین کن کرند بیان کرد: این پروژه یک سوم جمعیت بخش مرزی داشلی برون را پوشش می‌دهد و اجرای آن کمک خوبی برای تامین آب پایدار در منطقه خواهد بود.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 223
  • کد خبر : 92942