عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آبادکتول


برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آبادکتول

برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آبادکتول

چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن به میزبانی شهرستان علی آباد کتول با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جمعه 13 خرداد ماه این جشنواره یک روزه با ۱۴۷ راس اسب‌ از ۱۴ استان در ۱۰ دور نریان و مادیان از کره پای مادر تا شش سال به بالا با هم رقابت کردند.

این رقابت‌ها در ۱۰ دور نمایشی شامل دور اول کلاس کره های مادیان آیندگان (زیر یکسال) به همراه مادیان ها، دور دوم کلاس نریان های آیندگان (زیر یکسال) به همراه مادیان ها، دور سوم کلاس کره‌های یک ساله مادیان، دور چهارم کلاس کره‌های یک ساله نریان، دور پنجم کلاس کره‌های ۲ ساله مادیان، دور ششم کلاس کره‌های ۲ ساله نریان، دور هفتم کلاس مادیان های سه تا پنج ساله، دور هشتم کلاس نریان های سه تا ۵ ساله، دور نهم کلاس مادیان های ۶ سال به بالا و دور دهم نریان های ۶ سال به بالا برگزار شد.

« لیزا آنجل بلهاگه » داور بین المللی از دانمارک و «میکه کالم» داور بین المللی از آلمان قضاوت چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آباد کتول را برعهده داشتند.

در دور اول "دلوین مهربان"، در دور دوم "شاهکار صحرا نورد"، در دور سوم "شادی گز"، در دور چهارم "آتاقوش جابر"، در دور پنجم "نسیم دشت بهشت"، در دور ششم"شاهین"، در دور هفتم "باران دشت بهشت"، در دور هشتم "آذر سمند حیات سبز"، در دور نهم "گل امید" و در دور دهم "درغوش دزقی" توسط داوران بین المللی به عنوان‌ اسب‌های اول انتخاب شدند.

این جشنواره با حضور فرماندار،رییس فدراسیون سوارکاری و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد و شهرستان علی آبادکتول به عنوان قطب نوظهور اسب اصیل ترکمن با برگزاری چهارمین دوره جشنواره زیبایی اسب و استقبال علاقمندان به این حیوان نجیب و شرکت در این مسابقات نشان از توجه و علاقه مردمان این منطقه نسبت به اسب است.

صنعت پرورش اسب ترکمن در بین اهالی ساکن در استان گلستان از جمله مناطق گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه، آق‌قلا، بندرترکمن و به تازگی در علی آبادکتول جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند در ایجاد درآمد برای پرورش دهنده و اشتغالزایی برای جوانان استان مفید باشد.

نائب رییس هیات سوارکاری استان گلستان گفت: برگزاری موفق سومین دوره مسابقات زیبایی اسب پارسال در علی آبادکتول با شرکت ۱۲۰ راس اسب به همراه ۱۰۰ شرکت کننده از ۱۲ استان کشور برگزار شده بود که با افزایش استان و اسب های شرکت کننده در سال جاری این شهر را بعنوان یک مدعی تازه در صنعت پرورش و نگهداری اسب در استان و کشور نشان می دهد.

سارا خسروی در ادامه افزود: پرورش و تولید اسب ترکمن در استان تبدیل به صنعت شد و برگزاری این جشنواره ها فرصت خوبی برای معرفی اسب های برتر است و می‌تواند کمک شایانی در توسعه پرورش اسب های اصیل ترکمن و رونق اقتصادی منطقه شود.

وی بیان کرد: حضور پرشور بانوان در این جشنواره نشان از علاقه مندی آنان نسبت به سوارکاری و نگهداری اسب است.

نائب رییس هیات سوارکاری استان گلستان گفت: هیات سوارکاری استان در جهت فراهم کردن شرایط حضور بانوان در باشگاه های سوارکاری مجوزدار اعلام آمادگی می کند و در راستای استعدادیابی در این ورزش با همکاری کمیته همگانی قصد شناسایی افراد با استعداد و علاقمند به این رشته ورزشی را دارد.

اسب ترکمن با داشتن بدنی کشیده و لاغر، گونه‌ای زیبا از نژاد اصیل اسب‌ محسوب می‌شود که بیشتر در منطقه ترکمن صحرای استان گلستان زیست کرده و پرورش می‌یابد و صادرات آن برای حفظ نژاد به خارج از کشور ممنوع است.

برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آبادکتول

  

برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آبادکتول

 

برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در علی آبادکتول


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .