عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل کم‌آبی شهرستان گرگان

سخنرانی فرماندار گرگان در جمع نمازگزارن نماز عبادی سیاسی جمعه؛

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل کم‌آبی شهرستان گرگان

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل کم‌آبی شهرستان گرگان

 فرماندار گرگان گفت: در آب شرب و کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستیم که در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع کمبود آب شهرستان گرگان مصوب شد که ۲۰ میلیارد تومان آن سال گذشته اختصاص پیدا کرد و ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا سال ۱۴۰۲ هزینه خواهد شد.
 عیسی پایین‌محلی در بین خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر گرگان با اشاره به نقش مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهارکرد: این نظام مقدس برآمده از مردم است و این مردم بوده و هستند که همیشه در سختی‌ها و چالش‌ها به صحنه آمدند و سبب شدند تا نظام‌ اسلامی قدرت و استحکام خود را حفظ کند و راه امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا را ادامه دهد و استمرار داشته باشد.
فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در صحنه بین الملل جزو قدرت‌های تاثیرگذار و استراتژیک در دنیا به شمار می‌رود و حتی در پیشرفت و اقتصاد دنیا نیز نقشی تعیین کننده دارد.
وی یادآور شد: کارشناسان ۱۵۰ نقطه مهم در دنیا شناسایی کردند که ۱۴ منطقه، استراتژیک به شمار می‌رود که از بین آنها جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و همچنین تنگه هرمز در ایران قرار دارد چراکه ۷۶ درصد انرژی که اقتصاد دنیا را پویا می‌کند در این منطقه قرار دارد و از تنگه هرمز عبور می‌کند.
پایین‌محلی بیان کرد: کشتی‌های باری و تجاری و نفت‌کش‌ها برای تخلیه و بارگیری ناچارند از مرزهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران عبور کنند. برای همین است که وقتی آمریکایی‌ها گفتند اجازه نمی‌دهیم ایران حتی یک قطره نفت صادر کند مقام‌معظم رهبری فرمودند اگر قرار است ما نفت صادر نکنیم نمی‌گذاریم حتی یک قطره نفت از این منطقه صادر شود. برای همین است که فشار کشورهای استکباری بر ایران اسلامی شدید است و اگر شهدا، پشتیبانی مردم و نعمت ولایت نبود نمی‌توانستیم با دشمن مقابله کنیم.
فرماندار گرگان در ادامه با بیان اینکه در یکسالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، دشمنان چالش‌هایی زیادی را از طریق تحریم‌ها ایجاد کردند، گفت: دشمن این چالش‌ها و فشارها را حتی به صف نانوایی‌ها هم کشانده است تا مردم را از ارزش‌ها و انقلاب مایوس کند. دولت سیزدهم برای کاهش مشکلات و ان شاالله رفع آنها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده است. هرچند برخی اقدامات برای اینکه به نتیجه مطلوب و نهایی ختم شود نیازمند گذر زمان است.
وی با اشاره به تنش آبی در شهرستان گرگان هم‌ گفت: با اینکه یک استان شمالی هستیم اما در آب شرب و کشاورزی مشکلاتی داریم. در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع کمبود آب شهرستان گرگان مصوب شد که ۲۰ میلیارد تومان آن سال گذشته اختصاص پیدا کرد و ۱۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا سال ۱۴۰۲ هزینه خواهد شد.
پایین‌محلی همچنین اعلام کرد: در سفر دولت به استان ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده و رفع حریم پست‌های برق به گرگان اختصاص یافت و حتی مجوز خرید برق از نیروگاه‌های کوچک مقیاس نیز داده شد. اما نکته قابل تامل این است که فقط در فروردین ماه امسال در گرگان ۵ میلیارد تومان‌ کابل برق به سرقت رفت که با سارقان و مالخران به شدت برخورد خواهد شد.
به گفته وی اعتبارات خوبی برای تجهیز پارک بانوان، تکمیل و تجهیز کلانتری‌ها، آموزش و پرورش و هوشمندسازی مدارس، ازدواج جوانان، اشتغال زنان روستایی و ... پیش بینی شده است. همچنین دولت در این سفر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری گرگان و ۸۰ میلیارد تومان برای دانشگاه فرهنگیان مصوب کرد.
وی گفت: علاوه براین ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان جایگزین بیمارستان ۵ آذر و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای احداث بیمارستان کودکان گرگان در نظر گرفته شده است. 
فرماندار گرگان در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین گلستان و استان بالکان کشور ترکمنستان با حضور رئیس جمهور و استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن مفاد این‌ تفاهم نامه شاهد توسعه مناسبات تجاری، علمی، فرهنگی، فنی و ... بین دو منطقه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: شان ما خدمتگزاری به مردم است و تلاش خواهیم کرد تا زمانی که در مسئولیت هستیم در کنار مردم باشیم و مشکلات آنان را کاهش دهیم.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 191
  • کد خبر : 93354