عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان در سایر کشورها است

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک حمل و نقل جاده‌ای کشور:

آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان در سایر کشورها است

آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان در سایر کشورها است

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک حمل و نقل جاده‌ای کشور با اعلام این آمار در نشست روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی که در گالیکش و در سالن جلسات موزه پارک ملی گلستان برگزار شد، گفت: متاسفانه آمار مصدومین ناشی از تصادفات و سوانح جاده‌ای در ایران بسیار بالاست و تقریبا بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان تصادفات در سایر کشورهای جهان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک حمل و نقل جاده‌ای کشور صبح یکشنبه (۲۹آبان) در نشست روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی و کمیسیون ایمنی راه‌های استان گلستان که با حضور علی جوان حاذق‌خواه و محمدتقی قزلسفلی فرمانداران گالیکش و مینودشت، دکتر آریان‌پور نماینده مردم شرق استان در مجلس، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان، محمدرضا کتعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه استان و تنی چند از دیگر مسئولین استانی و شهرستان‌های شرق استان در محل سالن جلسات موزه حیات وحش پارک ملی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: عواقب تصادفات برای مصدومین، هزینه‌ها، معلولیت‌ها و تاثیرات مخرب روحی و روانی مادام‌العمر را به بار می‌آورد.

فرهاد مهریاری خاطرنشان ساخت: در ۶ ماهه نخست امسال تلفات جاده‌ای کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته و حتی این آمار در بخش مجروحین به مراتب بیشتر است.

وی افزود: طبق گزارش‌های واصله حدود ۲۰ درصد کشته‌های تصادفات کل کشور مربوط به استان گلستان است که از این تعداد نیز ۴۵.۶ درصد کشته‌ها در شب‌ها رخ داده است.

مهریاری بالا بودن سرعت رانندگان، مناسب نبودن راه‌های جاده‌ها و تخلفات بالای موتورسیکلت سواران را از علل اصلی حوادث رانندگی در کشور نام برد.

وی با بیان اینکه تقریبا یک‌سوم (۳۱.۶ درصد) کشته‌های ناشی از موتورسیکلت سواران به استان گلستان مربوط است و از این حیث رتبه اول کشور را دارد، تاکید کرد: توجه و رسیدگی به وضعیت موتورسیکلت سواران، توجه به ساماندهی وضعیت روشنایی معابر در نقاط حساس، ساماندهی گذرگاه‌های عابرین در شب‌ها برای دیده شدن عابرین پیاده در شب‌ها و اولویت بخشی معابر مربوط به دانش‌آموزان، لزوم توجه بیشتر به مسئله ساماندهی راه‌ها و جاده‌های کشور را دوچندان می‌نماید.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان نیز در این جلسه گفت: در بحث ایمنی راه‌های روستایی، استان گلستان عملکرد بسیار مطلوبی داشته و با ۹۲.۳ درصد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

عادل مصدقی افزود: علیرغم همه تلاش‌‌ها متاسفانه در بخش راه‌های اصلی، استان گلستان رتبه خوبی ندارد و آمار تصادفات منجر به فوت بسیار بالاست.

وی خاطر نشان ساخت: در ۷ ماهه نخست امسال ۳۹ درصد تصادفات خودرویی را موتورسیکلت سواران و ۱۶ درصد را نیز عابرین پیاده در سطح استان گلستان بوجود آورده‌اند که در همین رابطه طی این مدت ۸۶ نفر از موتورسیکلت سواران و ۳۶ نفر از عابرین جان باخته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گلستان تاکید کرد: اگر همه دست‌اندرکاران با برنامه‌ریزی دقیق و کار جهادی همت کنند، آمار تصادفات را می‌توان کاهش داد.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های گالیکش و مینودشت، نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرمانده پلیس راه و مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز به بیان مطالبی در حوزه ایمنی راه‌ها و جاده‌ها و مشکلات موجود در این بخش پرداختند.

گفتنی است معاونان عمرانی فرمانداری‌‌های گنبدکاووس، گالیکش و کلاله، معاونان اداره کل راهداری استان، فرمانده انتظامی شهرستان گالیکش، روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های شرق استان، شهردار صادق‌آباد و روسای پلیس راه مینودشت و محور گالیکش-بجنورد نیز در این جلسه حضور داشتند.

آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان در سایر کشورها است

 

آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان در سایر کشورها است

 

آمار مصدومین تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۳ تا ۸ برابر کشته شدگان در سایر کشورها است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 391
  • کد خبر : 97020