عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان؛

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ترکمن با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، علی نذیری در ین جلسه با مهم خواندن مسائل اجتماعی و با تاکید بر این حوزه گفت: معضلات و مشکلات اجتماعی از جمله مواردی است که اگر آن را نادیده گرفته و به آسانی از آن عبور کنیم تبدیل به مشکل امنیتی، انتظامی و حتی سیاسی خواهد شد.

وی اظهار داشت: از آنجاییکه حوزه اجتماعی بسیار ظریف و حساس است باید تلاش کنیم قبل از اینکه سایر حوزه ها را تحت تاثیر قرار دهد و یا از حد و مرز یک معضل عبور کرده به بحران در جامعه تبدیل شود با تدبیر و درایت در مراحل اولیه آن را مهار کرده و از تاثیرگذاری آن بر سایر حوزه ها جلوگیری کنیم و اگر در این زمینه موفق عمل کردیم آنوقت می توان ادعا کرد که اقدامات و جلسات ما خروجی قابل قبولی دارد.

وی سپس با اشاره به 6 موضوع مهم سال 94 (پرونده هسته ای، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، سرمایه اجتماعی، قیمت نفت، نزاع های سیاسی و داعش) گفت: سالهاست که مقام معظم رهبری عناوینی را متناسب با شرایط هر سال نامگذاری و اعلام می کنند که عمدتا رویکرد اقتصادی دارد؛ امسال نیز مزین شد به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی یعنی اینکه دولت و ملت باید در کنار هم و باهم نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری در ادامه اظهار داشت: سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد و همدلی دولت و ملت یعنی اینکه دولت و ملت به هم اعتماد داشته و در انجام و پیشبرد امورات با هم مشارکت کنند.

نذیری با تاکید بر حفظ سرمایه های اجتماعی افزود: سرمایه های اجتماعی در هر جامعه ای همانند آبرو است و بدست آوردن آن خیلی سخت و زمان بر است لذا اهمیت موضوع برای همه کاملا مشخص است پس کاری نکنیم این امتیاز خوب که با زحمت فراوان و طی سالیان متمادی بدست آمده و در بستر جامعه ساری و جاری است براحتی از دست برود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری با اشاره به انواع سرمایه اجتماعی جامعه از جمله سرمایه فیزیکی، مالی، طبیعی، انسانی، فرهنگی و سمن ها گفت: هر قدر که تعداد سمن ها در جامعه بیشتر باشند این یعنی ظرفیت بزرگ در جامعه و نشان از علاقه مردم به کار جمعی و مشارکت در حل مشکلات یکدیگر و بالا بودن روحیه کار جمعی دارد که متاسفانه علیرغم کارکرد های مهم این نهادهای مردمی اینگونه فعالیتها در کشور ما نسبت به بعضی از کشورها از جمله دانمارک و ... بسیار کمرنگ است.

وی در ادامه با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در زمینه های مختلف اجتماعی در سه سطح کلان، میانی و خرد، وضعیت جامعه را رضایتبخش و قابل قبول ندانسته و خواستار تلاش، همت و توجه بیشتر مسئولان مربوطه در رفع مشکلات شد.

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .