عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمام مدیران گنبدکاووس برای حل مشکلات عشایر پای کار باشند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه

تمام مدیران گنبدکاووس برای حل مشکلات عشایر پای کار باشند

تمام مدیران گنبدکاووس برای حل مشکلات عشایر پای کار باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات مردم از جمله جامعه عشایری باید پای کار باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی گنبدکاووس رضا اصالتی روز سه‌شنبه در نشست شورای عشایری گنبدکاووس گفت: کارگروه‌ها و کمیسیون‌های کارشناسی ذیل شورای عشایر طبق صورتجلسه اعلامی از کشور با حضور اعضا تشکیل و مصوبات نهایی آن در شورای شهرستان مطرح شود.
وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی و عشایری شهرستان از جمله روستای ماسان، بر لزوم مرمت راه‌های عشایری تاکید کرد و از شبکه بهداشت، راهداری و دامپزشکی خواست در کنار اداره کل امور عشایر استان به صورت ماهانه و یا هفتگی در قالب میز خدمت برای حل مشکلات عشایر در محل اسکان عشایر حاضر شوند.
معاون فرماندار گنبدکاووس بر لزوم استقرار یک دستگاه کانکس بهداشت در منطقه عشایری همراه با حضور مستقر تیم‌های بهداشتی و سرکشی مداوم از وضعیت عشایر شهرستان تاکید کرد و افزود: مرزبانی باید کتابچه‌ای از قوانین مرزی را برای آگاهی بخشی در بین عشایر شهرستان توزیع کند و همچنین آموزش حضوری را مد نظر قرار دهد.
مدیر کل عشایری گلستان در این نشست گفت: جمعیت عشایری گنبدکاووس را هزار و ۲۰ خانوار با هفت هزار و ۲۵۶ هزار نفر جمعیت اعلام کرد که در شمال شهرستان و محدوده روستاهای کرند، هوتن و آی‌تمر ساکن هستند.
رضا علیپوری با اشاره به نقش مولد عشایر به صرفه نبودن تولید دام رایکی از معضلات اساسی جامعه عشایری عنوان کردو افزود: تا اردیبهشت ماه امسال عشایر هر کیلوگرم جو را حدود ۲۵ هزار ریال خریداری می‌کردند اما با آزادسازی قیمت هم اینک به حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار ریال رسیده و دام زنده هم کیلویی ۹۰۰ هزار ریال خریداری می‌شود که افزایش قیمت نهاده، فعالیت دامداری را برای عشایر سخت کرده است.
وی اختصاص ۶ دستگاه تراکتور توسط جهاد کشاورزی برای فعالیت‌های عشایر در فصل زمستان مانند آبرسانی و حمل علوفه، ادامه طرح‌های واکسیناسیون دام عشایر، افزایش سهمیه نفت، استقرار یک کانکس بهداشتی عشایری و همکاری اداره آب و فاضلاب برای پرکردن تانکر آب عشایر در سکوها و جلوگیری از تخریب مراتع به واسطه زیر کشت رفتن معارضان را از جمله خواسته‌های جامعه عشایری است.
وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کیلومتر از مجموع هزار کیلومتر راه عشایری استان با پراکندگی زیاد در گنبدکاووس واقع است، از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست برای ترمیم این مسیرها اقدام کند.
فرشید رحمانی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس هم کل عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان را ۵۴۱ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۴۷۰ هکتار از مراتع و ۷۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از دست متجاوزان خارج شد و دادخواست رفع تصرف هزار و ۳۲۰ هکتار عرصه دیگر هم ارائه گردید.
رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: طبق سهمیه اعلامی به هر خانوار عشایری استان ۱۲۵ لیتر نفت سفید و ۴۶ کیلوگرم گاز مایع اختصاص می‌یابد.
هادی قزل‌سفلی افزود: در نشست استانی درخواست افزایش سهمیه ماهانه نفت سفید عشایر از ۱۲۵ به ۳۰۰ لیتر در ۴۵ روز مطرح و نامه آن به تهران ارسال شد.
فرهاد بدیعی رییس بهداشت و درمان گنبدکاووس هم گفت: ۲ خانه بهداشت در مناطق عشایری روستاهای هوتن و آی‌تمر پیش بینی و نخستین بهورز بومی هم در حال تحصیل است و تیم‌های بهداشتی همواره آماده خدمات رسانی به جامعه عشایری هستند.
عبدالرحیم پالیده رییس شبکه بهداشت و درمان نیز افزود: ۲۳ و ۲۴ آذرماه تیم چشم پزشکی در مراوه‌تپه و کرند برای ویزیت دانش آموزان ۶ تا ۱۲ ساله مستقر می‌شوند و پس از معاینه، کودکان نیازمند عمل جراحی را به بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران منتقل می‌کنند

تمام مدیران گنبدکاووس برای حل مشکلات عشایر پای کار باشند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 355
  • کد خبر : 97539