عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای گنبدکاووس روبه‌ افزایش است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبد کاووس :

ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای گنبدکاووس روبه‌ افزایش است

ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای گنبدکاووس روبه‌ افزایش است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس باتاکید برضرورت اهتمام به نظارت بر ساخت و ساز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گفت: به سبب برخی کم توجهی‌ها از سوی متولیان، ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی این شهرستان روند صعودی دارد که باید با احیای کمیته "دهگردشی" جلوی آن گرفته شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه عبدالحمید قربانزاده گوگلانی روز شنبه درجلسه ساخت و سازهای غیرمجاز گنبدکاووس گفت: شهرداری‌ها و پلیس ساختمان این نهاد درحوزه شهری و دهیاران، ناظران فنی، بنیاد مسکن، امور اراضی جهادکشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق روستایی متولی اصلی نظارت برساخت و سازهای مجاز و جلوی گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.
وی بیان کرد: کم توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز، مصداق ترک فعل است و مدیران متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز مصداق بی عدالتی است و باید با متخلفان آن برابر با قانون برخورد کرد و بنای احداثی نیز قلع و قمع شود.
قربانزاده گوگلانی، ضعف نظارت‌، برخی خلاهای قانونی و بازدارنده نبودن جرائم، عدم آگاهی مردم از قوانین و تفکیک غیرقانونی اراضی توسط افراد سودجو و بنگاه‌های معاملات املاک فاقد پروانه کسب را از عوامل اصلی در ساخت و سازها غیرمجاز دانست و اضافه کرد: بهترین نوع نظارت، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است که باید اولویت نخست متولیان نظارت باشد.
وی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل و حومه شهر گنبدکاووس اگرچه امسال کاهشی شده اما کافی نیست و به سبب وسعت بالای این شهر باید پلیس ساختمان با افزایش نیرو و نظارت‌ها مانع این نوع ساخت و سازها شود.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت که کمیته دهگردشی در این بخش فعال شده و در بازدیدی که از سه روستای "گدم آباد، تقی آباد و تپه نورجان" انجام شد، ۱۸ پرونده تخلف ساختمانی تشکیل شد که تاکنون رای ۱۳ پرونده در کمیسیون ماده ۹۹ صادر شده است.
مرتضی احمدی افزود: چهار پرونده تخریب بنا در مناطق روستایی بخش مرکزی گنبدکاووس که از سال‌های قبل حکم آن توسط مرجع قضایی صادر شده، در انتظار صدور دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان برای اجرا قرار دارد.
وی، ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت روستا و خارج از بافت را از دغدغه‌های همیشگی بخشداری و دهیاران دانست و با تاکید برضرورت نظارت بیشتر دهیاران و ناظران فنی روستاها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، خواستار همکاری بیشتر بنیاد مسکن، امور اراضی، منابع طبیعی و دستگاه‌های خدمات رسان جهت معرفی نماینده خود در کمیته دهگردشی این بخش برای انجام بازدیدهای منظم از روستاها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شد.
نماینده شهرداری گنبدکاووس هم در این جلسه از تشکیل ۶۷۴ پرونده تخلف ساختمانی طی ۶ ماه نخست امسال و ارسال آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: این تعداد پرونده ۱۶۴ فقره کمتر از مدت مشابه سال قبل است.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 193
  • کد خبر : 97860