عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت به موقع وقایع حیاتی توسط افراد بسیار مهم و حساس است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه

ثبت به موقع وقایع حیاتی توسط افراد بسیار مهم و حساس است

ثبت به موقع وقایع حیاتی توسط افراد بسیار مهم و حساس است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی با بسیار مهم و حساس دانستن ثبت به موقع وقایع حیاتی توسط افراد گفت: بخشداران، دهیاران، آموزش و پرورش و سایر ادارات متولی موظف به همکاری با ثبت احوال در ثبت به موقع وقایع حیاتی و نیز تعویض یا عکس‌دار کردن شناسنامه و دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ، رضا اصالتی همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی آرامستان‌ها در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس افزود: برای این مکان‌ها باید از سوی شهرداری‌ها، دهیاران و یا اوقاف و امور خیریه متولی مشخص شود تا هویت افرادی که در آرامستان‌ها دفن می‌شوند، مشخص و به ثبت احوال گزارش شود.
وی اضافه کرد: دهیاران مناطق روستایی گنبدکاووس باید ظرف یک هفته نسبت به معرفی متولی برای آرامستان روستا به ثبت احوال اقدام کنند.
اصالتی همچنین تصریح کرد: به سبب اهمیت جلسه رییس ادارات عضو شخصا باید در جلسات حضور داشته و نسبت به اجرایی کردن مصوبات در مهلت مقرر نیز اقدام کنند.
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس با اشاره به ثبت ۵۶۳ واقعه طلاق در این شهرستان طی ۹ ماه گذشته گفت: ثبت این تعداد طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد کاهش داشته است.
جلیل گلدی امان‌زاده افزود: طی ۹ ماه گذشته ۲ هزار و ۵۸۴ واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد کمتر است.
وی به شمار ولادت‌ها و وفات در گنبدکاووس از ابتدای امسال تا پایان آذرماه اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴ هزار و ۶۴۲ نفر متولد و هزار و ۲۱۴ نفر فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ولادت‌ها ۱۰ درصد و در وفات‌ها ۳۳.۷ درصد کاهش داشته است.
امان‌زاده با اشاره به تکمیل نام‌نویسی متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی در گنبدکاووس اضافه کرد: از شروع این طرح در سال ۱۳۹۳ تا کنون ۲۵۳ هزار و ۷۶۱ نفر از افراد بالای ۱۵ سال این شهرستان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کردند که ۲۲۷ هزار و ۹۵ فقره آن تحویل متقاضیان شده است.
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس بابیان اینکه کارت هوشمند ملی بقیه ثبت‌نام کنندگان هم تا پایان امسال تحول می‌شود، ادامه داد: هم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۵ سال این شهرستان برای دریافت کارت هوشمند ملی هیچ اقدامی نکردند که ۱۲ هزار نفر آنها دانش آموز هستند.
وی گفت: در صورت همراهی بیشتر آموزش و پرورش، سایر ادارات و نهادها و نیز بخشداران گنبدکاووس با ثبت احوال می‌توان در مدت کوتاهی واجدین شرایط که غالبا شناسایی نیز شدند را نسبت به نام‌نویسی برای دریافت کارت هوشمند ملی ترغیب کرد.
امان‌زاده از فعالیت سه دفتر پیشخوان دولت در حوزه ارائه خدمات ثبت احوال در شهر گنبدکاووس خبر داد و افزود: افرادی که کارت هوشمند ملی دریافت نکنند در ماه‌های آینده از دریافت برخی خدمات از جمله در بانک‌ها محروم خواهند شد.

ثبت به موقع وقایع حیاتی توسط افراد بسیار مهم و حساس است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 194
  • کد خبر : 98195