عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیر کل فنی و حرفه ای استان با فرماندار ترکمن


دیدار مدیر کل فنی و حرفه ای استان با فرماندار ترکمن

دیدار مدیر کل فنی و حرفه ای استان با فرماندار ترکمن

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان با فرماندار شهرستان ترکمن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، نازقلچی در این دیدار با اظهاار تاسف از اینکه نرخ بیکاری در شهرستان ترکمن نسبت به سایر شهرستان های استان بالاتر است گفت: این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهرستان شده است بهمین خاطر لازم است که متولیان امر از جمله اداره فنی و حرفه ای اقداماتی را در این زمینه پیگیری و عملی کنند.

فرماندار شهرستان ترکمن بیان داشت: مبحث آموزش مشاغل و حرفه از جمله مهمترین مباحثی است که نقش موثر و مفیدی را در خصوص کاهش نرخ بیکاری ایفا و کمک بزرگی به ایجاد مشاغل پایدار و در نهایت استحکام بنیان خانواده ها می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مردان، زنان زیادی هستند که علاقه دارند هم در زمینه مشاغل خانگی و هم حرفه هایی نظیر تعمیرات لوازم خانگی آموزش ببینند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت خوب شهرستان از جمله نیروی انسانی و تخصص بسیاری از افراد در زمینه صنایع دستی بویژه زیورآلات و فرش ترکمن با اقدامات خوب فنی و حرفه ای شهرستان زمینه رشد و توسعه شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه مدیر کل فنی و حرفه ای استان با تاکید بر اهمیت آموزش در بخشهای مختلف گفت: دولت در تلاش است که کارورزی مشاغل را عمومی کند.

تیرانداز اضافه کرد: صدور مجوز بنگاه آموزش توسعه مهارتی با دو هدف در دستور کار است. یک آموزش عشایر و روستائیان در قسمتهای مختلف که در همین راستا قرار است از محل صرفه جویی یا ساماندهی یارانه ها صورت گیرد که مطمئنا اگر عملی شود اقدام بسیار خوب و موثری در ایجاد اشتغال در سطح جوامع روستایی خواهد بود. دو ارتقا شایستگیهای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها با رویکرد نیاز بازار کار.

وی گفت: درصدد گرفتن مجوز دانشگاه علمی کاربردی با هدف تقویت دانش آموختگان دو حوزه تئوری و عملی هستیم و همچنین آموزش خانمها نیز یکی از اولویتها و اهداف مهم ما می باشد که تلاش خواهیم کرد در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

در پایان نیز رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان ترکمن به ارائه برنامه سال 94 و گزارشی از عملکرد سال 93 اداره خود را ارائه کرد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .