عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » الگوی کشت با برنامه ریزی دقیق و با توجه به وضعیت شهرستان باید اجرایی شود

معاون استاندار و فرماندارویژه

الگوی کشت با برنامه ریزی دقیق و با توجه به وضعیت شهرستان باید اجرایی شود

الگوی کشت با برنامه ریزی دقیق و با توجه به وضعیت شهرستان باید اجرایی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس مهدی دهرویه در حاشیه وبینار کمیته برنامه ریزی استان گلستان با دستور کار  تعیین الگوی کشت بر لزوم همکاری دستگاه‌ها برای اجرایی کردن طرح  الگوی کشت تاکید کرد.
وی افزود:این جلسه با محوریت بررسی الگوی کشت، تثبیت قیمت مرغ  ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان به لحاظ میزان بارندگی ها و منابع آب، کشت های دیم و آبی و همچنین وضعیت ذخیره اقلام مورد نیاز بازار برگزار شد.
دهرویه گفت: الگوی کشت موضوعی نیست که تنها مربوط به حوزه جهاد کشاورزی باشد بلکه باید در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط، به عنوان یک راهبرد اقتصادی به منظور تامین امنیت غذایی برنامه ریزی شود.
وی افزود: اجرای طرح الگوی کشت اقدامی اساسی به شمار می آید که لازم است تمامی دستگاههای اجرایی با همکاری فرمانداری ضمن لحاظ تمام ظرفیت‌ها به تفکیک شهرستانی مانند ذخایر آبی، نسبت به اجرایی کردن آن اهتمام ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: الگوی کشت طرحی جامع است که در آن انتفاع عموم مردم دیده شده و با اجرای آن از هدر رفت آب در  بخش کشارزی جلوگیری می‌شود.
وی گفت : آموزش و ارایه برنامه های دقیق آموزشی به کشاورزان در رابطه با الگوی کشت یکی از مهم‌ترین اقدام هایی است که دستگاه های اجرایی با هماهنگی یکدیگر آن را با لحاظ وضعیت شهرستان باید اجرایی کنند.
 دهرویه یادآورشد: بخش خصوصی نقش مهمی در تامین مایحتاج شب عید به ویژه مرغ برعهده دارد و لازم است در رابطه با تهیه، ذخیره و توزیع آن  دستگاه‌های اجرایی ذی ربط نظارت‌ها را به صورت مستمر انجام دهند.
وی افزود: با توجه به گزارش ارایه شده در این جلسه وضعیت ذخیره اقلام مورد نیاز بازار برای ایام پایانی سال به طور مناسب است و لازم است بخشی از مواد به صورت ذخیره نیز در نظر گرفته شود تا در صورت کمبود در اسرع وقت به بازار تزریق و نیاز مردم تامین شود.
وبینار برنامه ریزی استان گلستان با موضوع الگوی کشت به ریاست "علی محمد زنگانه" استاندار گلستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی، فرمانداران، مدیرکل امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 76
  • کد خبر : 99680