عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از دانشجویان برتر دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گنبدکاووس تجلیل شد

معاون استاندار و فرماندارویژه

از دانشجویان برتر دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گنبدکاووس تجلیل شد

از دانشجویان برتر دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گنبدکاووس تجلیل شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست صمیمی با رییس و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی به مرکزیت شهرستان گنبدکاووس یکی از محورهای اتحاد و همدلی میان اقوام و مذاهب اسلامی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، مهدی دهرویه با بیان اهمیت کار جهادی در حفظ وحدت و مقابله با هجمه دشمن بر لزوم شناخت مشترکات دینی و ارتباطات بین دانشجویان شیعه و سنی و تربیت نیروی انسانی متخصص با ذهنی خلاق و پویا برای شناخت ادیان و مذاهب در جهت همبستگی و گسترش معنویت و اخلاق تاکید کرد.
وی با بیان اینکه اصول و چارچوب وحدت، شناخت مشترکات است بیان آموزه‌های اهل‌بیت(ع) از زبان علما و امام جمعه اهل سنت شهرستان را نشانه نگاه عمیق ایشان به مسائل وحدت آفرین عنوان کرد فرماندار گنبدکاووس گفت: شناخت مشترکات و توسعه آن یکی از راه‌های تقویت وحدت میان مسلمانان است‌ که باید در راستای گسترش فرهنگ دینی به باور قلبی برسیم و نگاه اصیل و دقیقی از مذاهب داشته باشیم.
دهرویه با اشاره به بازدید علمای اهل سنت کشورهای اسلامی از مصلی اهل سنت و حوزه علمیه شاطبی گفت: این علما از صمیمیت و وحدت تشیع و تسنن و حضور گسترده مردم در مصلای نمازجمعه اهل سنت این شهرستان شگفت زده بودند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس در بخش دیگری گفت: رویکردهای دانشگاه تقریب مذاهب گنبدکاووس بر اصل صداقت، صمیمیت و وحدت بنیان نهاده شده و در فضایی صمیمانه دانشجویان از شیعه و سنی به تحصیل می‌پردازند
حسن بیارجمندی گفت: این دانشگاه وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با هدف آموزش فقه مذاهب اسلامی و حقوق ، بنیاد نهاده شده‌است.
وی گفت: توجه به اخلاق علمی تقریبی، ایجاد فرصت تعامل علمی نخبگان مذاهب در آموزش و پژوهش و تربیت کنشگر اجتماعی نخبگانی و دانشگاهی تقریبی را از اهداف تقریبی برای دانشگاه مذاهب اسلامی دانست.
در ادامه از دانشجویان برتر دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گنبدکاووس تجلیل شد.

از دانشجویان برتر دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گنبدکاووس تجلیل شد

از دانشجویان برتر دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گنبدکاووس تجلیل شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 192
  • کد خبر : 99779