عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد

رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان؛

گلستان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد

گلستان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به پتانسیل بالای گلستان در حوزه گردشگری اظهار کرد: اگر بستر برای توسعه گردشگری در استان گلستان مهیا شود گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر خواهند کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر محمود واعظی عصر امروز یکشنبه 23 دی در ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که با حضور دکتر هاشمی استاندار ، تربتی نژاد و قره خانی نمایندگان گرگان و آق قلا و علی آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: تعهد سفر رئیس جمهور در سفر قبلی 631 میلیارد تومان بوده که تاکنون 754 میلیارد تومان پرداخت شده که نزدیک 20 درصد بیشتر از تعهد کشور به گلستان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها موجب شده گلستان در جایگاه اصلی‌اش نباشد، یاداور شد: برخی جهش‌ها نیازمند دوره تاریخی است اما توجه به استان گلستان همواره در دستور کار دولت بوده است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تاکنون 71 پروژه از قول‌های رییس جمهور به مردم گلستان تکمیل شده، پنج پروژه بالای 90 درصد، 13 پروژه بین 70 الی 90درصد ، 32 پروژه بین 60 تا 90 درصد و فقط یک پروژه انجام نشده است.
دکتر  واعظی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن گرگان - مشهد پیگیری خواهد شد، گفت: استاندار گلستان سفری به ترکمنستان خواهد داشت تا مشکلات راه آهن اینچه برون را رفع کند.
وی خاطر نشان کزد:  اگر از کارآفرینان کشور حمایت جدی کنیم نتیجه آن رونق اقتصادی و اشتغال خواهد بود تا در این شرایط سخت وضعیت بهتری داشته باشیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: از سال ۸۸ تا ۹۱ سالانه ۲۰۴ میلیارد تومان بودجه تخصیص می‌یافت اما از سال ۹۲ تا ۹۷ سالانه ۴۷۵ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است.
دکتر  واعظی بر ارتباط نزدیک میان اتاق های بازرگانی و دولت تاکید کرد و افزود: تقویت این مهم به دولت جهت و سمت سو می‌دهد تا با شرایط اقتصادی کشور چگونه تعامل کند. 
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: باید به وزرا و مسئولان فشار بیاوریم تا بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها واگذار کنند که این کار در دستور کار ما قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به برخی مخالفت ها درباره اختصاص ارز به تولید کنندگان برای واردات نهاده های کشاورزی گفت: باید طرحی ارایه شود تا هم موافقان اختصاص ارز و هم مخالفان را قانع کند تا مشکل اختصاص نهاده های دامی برطرف شود. 
رئیس دفتر رئیس جمهور بابیان اینکه  ما در مقابل تحریم ها ایستادگی می‌کنیم و این ایستادگی را مردم و مسئولان انجام می‌دهند، افزود: شرایط به وجود آمده خواست ما نبوده اما دفاع از منابع و امنیت کشور خواست همه است.
دکتر  واعظی با اشاره به اینکه دوران تحریم کوتاه است و طولانی نخواهد شد،تصریح کرد: دشمن انتظار داشت از ۱۳ آبان با وضع تحریم‌های جدید اتفاقات زیادی در کشور رخ دهد اما آن روز برای ما یک روز معمولی بود.
واعظی در پایان در خصوص پروژه پتروشیمی استان گلستان گفت: مطالعه دقیقی برای پروژه پتروشیمی گلستان انجام نشده بود و باید کاربری آن تغییر کند.

گلستان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد

 




تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .