عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ابلاغ بودجه 205 میلیارد تومانی شهرداری گرگان


ابلاغ بودجه 205 میلیارد تومانی شهرداری گرگان

 بودجه 205 میلیارد تومانی شهرداری گرگان ، طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، فرماندار شهرستان ، مدیران کل ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی به شهردار این شهر ابلاغ شد.

 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان ،در نشست شامگاه دوشنبه در صحن شورای اسلامی شهر، بودجه 205ميليارد تومانی شهرداري به حسین صادقلو شهردار گرگان ابلاغ شد.

شهردار گرگان طي سخناني در این مراسم گفت: بودجه پيشنهادي با مدت مشابه سال قبل برابر است كه 44 درصد آن را هزينه هاي جاري و بقيه صرف طرح هاي عمراني مي شود.

وي علت تغيير نكردن بودجه پيشنهادي سال 95 شهرداري گرگان نسبت به سال قبل را فشار نيامدن به شهروندان و نيز ركود صنعت ساختمان كه منبع درآمد اصلي شهرداري به شمار مي رود، اعلام كرد.

 شهردار مرکز استان به 4 طرح مهم شهرداري گرگان در سال 95 اشاره كرد و گفت: اين طرح ها شامل پي گيري ايجاد تله كابين، خريد عرصه در اجاره شهرداري در ناهارخوران و ساخت هتل 5 ستاره، ايجاد شهربازي مدرن و اختصاص بودجه 30 ميليارد ريالي شهرداري، مشاركت گرفتن از بخش خصوصي و ايجاد پارك هاي محلي و احداث سه تقاطع غيرهمسطح دربزرگراه شهید کلانتری ( بهارستان) ، سه راهي آيت الله كاشاني و

مسیر اداره کل دامپزشکی است.

 وي وعده داد لايحه پيشنهادي در حوزه رونق صنعت ساختمان از جمله طرح هايي است كه شهرداري برنامه ريزي كرده تا با تصويب آن در آينده همه شامل شهروندان، سرمايه گذاران و شهرداري سود لازم را ببرند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این نشست گفت: نسبت 43 به 57 درصدی بوجه جاری و عمرانی شهرداری گرگان نخستین گام در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

 وی با تشکر از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل شهرداری برای نحقق بودجه سال 94 ادامه داد: در این میان و برای این پیروزی که همانا توسعه شهر را در پی داشته برنده واقعی مردمی هستند که با پرداخت بموقع عوارض و مالیات، شهرداری و دیگر دستگاه های دولتی را در اداره امور شهر یاری کردند.

 معاون هماهنگی عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: احیای بافت تاریخی و پرداختن به این امر مهم یکی از محورهای اصلی گردشگری و توسعه این صنعت در استان گلستان و شهر گرگان است.

 وی گفت: اگر امروز به دنبال هوای پاک هستیم باید به سمت بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کنیم و شهرداری گرگان در برنامه‌ها و بودجه سال 1395 به این امر توجه خوبی داشته است.

 مروتی افزود: متاسفانه به دلیل وجود جنگل النگدره و جنگل ناهارخوران در شهر گرگان بر این باوریم که شاید سرانه فضای سبز برای مردم ما از استاندار مناسبی برخوردار است در حالی که نسبت به بسیاری از شهرهای کویری که اقدامات توسعه سرانه فضای سبز خود را اجرایی کردند شرایط خوبی نداریم.

 وی تاکید کرد: هرچند در دو سال گذشته اقدامات موثری در شهر گرگان در این راستا صورت گرفته اما توجه به این امر باعث افزایش آسایش و رفاه شهروندان خواهد شد که نتیجه آن افزایش اعتماد مردم به خادمان خود خواهد بود.

 معاون هماهنگی عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع مدیریت زباله در شهرها، خاطرنشان کرد: امروز باید از تهدید زباله یک فرصت ساخت و حتی به عنوان یک امر درآمدزا به آن توجه کرد که در این عرصه توجه به تفکیک زباله از مبدا باید در شهرهای استان بخصوص شهر گرگان با نگاه ویژه توجه شود.

 مروتی در پایان به شهرداران و مدیران شهری در سراسر استان توصیه کرد تا از ظرفیت دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی علم و تحقیق استفاده کنند تا بتوانند در توسعه و آبادانی شهر بیش از گذشته موفق باشند.

 همچنين رئيس شوراي شهر گرگان طي سخناني بر رفع مسايل و مشكلات اين شهر تاكيد كرد و گفت: ارائه خدمات براي رفع مسائل و مشكلات مردم موجب افزايش رضايت مندي از نظام مي شود و بايد در اين حـوزه

 تلاش بیشتری به خرج دهيم.

زهرا نورا با اشـاره به بـرنامه ريزي شـهرداري بـراي رفع مسايل و مشكلات شهر گرگـان، اظهار داشت: بودجـه پيشنهادي پارسال با وجود مشكلات اقتصادي محقق شد.

 رئیس شورای شهر گرگان تصریح کرد: احصاء وظایف برای برون‌سپاری، ایمن‌سازی شهر در برابر سوانح و حوادث غیرمترقبه، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی و ایجاد درآمدهای پایدار از مهم‌ترین وظایف شهرداری در سال ۹۵ است.

 لازم به ذکر است از مجموع ۲۰۵ میلیارد تومان بودجه سال 1395 شهرداری گرگان ، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جاری و ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی است.

 گفتنی است :بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، سازمان توبوس‌رانی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سازمان فرهنگی ورزشی ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، سازمان آتش‌نشانی ۶ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان و سازمان تاکسیرانی ۹۰۵ میلیون تومان بودجه است که در همین مراسم به مدیران عاملهای این سازمانها ابلاغ گردید.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .