عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد


جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد

 
 جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد
سیدمهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در نشست جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان گفت: یافتن منابع پایدار درآمدی، ایجاد بستر گشت و گذار شهروندان بر پایه طبیعت و حفظ این زیست‌بوم‌ها از برنامه هایی است که بصورت ویژه در دستور کار است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در نشست جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری جوامع محلی در توسعه تفرجگاه‌ها و پارکهای جنگلی، عاملی تاثیرگذار در ارتقای حفاظت از این تفرجپگاهها خواهد بود گفت: یافتن منابع پایدار درآمدی، ایجاد بستر گشت و گذار شهروندان بر پایه طبیعت و حفظ این زیست‌بوم‌ها از برنامه هایی است که بصورت ویژه در دستور کار است.
وی افزود: تا امروز می بایست تعیین تکلیف این عرصه ها اتفاق می افتاد اما بنا به دلایل گوناگون تا امروز بدون نتیجه مانده است.
معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با واگذاری این عرصه‌ها به شهرداری ها یا سرمایه‌گذاران، بهره برداران می‌توانند هم‌سو با کتابچه مدیریتی این پارک‌های جنگلی و براساس شرح خدماتت منابع طبیعی، پروژه‌های خود را آغاز کرده و این‌گونه مسیر سرمایه‌گذاری کوتاه‌تر شود.
مهیائی تصریح کرد: هر چند بر مبنای قانون، امکان واگذاری این عرصه‌های جنگلی به شهرداری در قالب ترک تشریفات اداری وجود دارد اما استمرار رویه فعلی نه به مصلحت جنگل خواهد بود و نه برای مدیران شهری فرصت و پتانسیلی ایجاد می کند.
وی گفت: تمام ملاحظاتی که باید در اداره پارک‌های جنگلی مد نظر قرار بگیرد در قالب کتابچه طرح پیش‌بینی شده و از منظر قانونی دارای جایگاه بالایی است و فرصتی مطلوب برای شهرداری ها محسوب می‌شود که در صورت تحقق میتواند منابع جدید درآمدی برای آنها ایجاد کند.
وی ادامه داد: آمادگی کامل برای پذیرش سرمایه گذار در جهت تکمیل زیر ساخت های گردشگری لازم برای رفاه حال مسافران و گردشگران عبوری از این پارکها وجود دارد و فراهم بودن زیرساخت‌های اولیه مانند دسترسی به آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و نمازخانه و موارد دیگر از موارد حداقلی است که مورد انتظار است.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدل مدیریت مشارکتی در نظر گرفته شده برای مدیریت پارک های جنگلی با همراهی بیشتر جوامع محلی، فرصت خوبی برای توسعه بحث اقتصادی آن با استفاده از ظرفیت گردشگری است.
در این جلسه همچنین مقرر شد هر نوع تصمیم گیری ، تغییر کاربری و واگذاری بخشی از عرصه موجود باید با هماهنگی و تصویب دستگاهای مرتبط صورت گیرد.
وی یکی دیگر از مشکلات حوزه زیست محیطی را رها شدن وضعیت پارک پسماند عنوان کرد و افزود: این پروژه نیمه تمام مدتی است به حال خود رها شده و حسب دستور استاندار محترم تنها یک هفته به دستگاههای متولی برای تعیین تکلیف نهایی این پارک مهلت داده شده است.
مهیائی افزود: گلستان دارای ۱۷ پارک جنگلی مصوب است و باتوجه به در پیش بودن فصل گرما و افزایش تردد و اسکان مسافران و گردشگران این پارکها با دارا بودن امکانات رفاهی مناسب، شرایط خوبی را برای استراحت و تفریح گردشگران فراهم می آورند که می باست در فرصت باقی مانده تا فصل تابستان، سرمایه گذاران، طرح های خود را یا قید موارد ذکر شده ارائه دهند.
در این جلسه همچنین مشکلات زیرساختی پارکهای جنگلی باغو بندرگز، امام رضا(ع) کردکوی، هزارپیچ گرگان، کلودوال علی آباد، دلند رامیان، شبنم آزادشهر و لوه گالیکش بررسی شد و فرمانداران این شهرستانها راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت آنها را مطرح کردند.
 

جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد

 

جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد

 

جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد

 

جلسه هماهنگی ساماندهی پارکهای جنگلی استان برگزار شد

 




ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .