عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد


ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد

 


 

جلسه ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به ریاست سیدمهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهندس ملک شاهکویی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان، مهندس یزدوئی معاون عمرانی فرمانداری فرمانداری گلستان و با حضور مدیران استانی و شهرستانی مرتبط با این حوزه در محل سالن جلسات این معاونت برگزار گردید.

 

 

مهندس ملک شاهکویی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین جلسه، گزارشی از وضعیت سپتاژها ارائه نمودند، و بیان داشتند :

توقف سپتاژها در تپه هزار پیچ و انتقال آن به سایت آق قلا به دستور استاندار وقت در اسفندماه 1396 صورت پذیرفت، در آن زمان مقرر شد که تعیین تکلیف آن در یک بازه زمانی 3 تا 6 ماهه انجام گیرد که متأسفانه بعد از گذشت 4 سال هنوز هیچگونه اتفاقی در خصوص ساماندهی و مدیریت آن توسط دستگاههای متولی صورت نپذیرفته است

وی در ادامه یاداور شد: در حال حاضر ورود اسپتاژها مشکلات زیست محیطی عدیده ای را در سایت آق قلا ایجاد نموده است و دیگر سایت قابلیت پذیرش اینگونه پسابها را ندارد.

مهندس مهیایی در این جلسه با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح و مزایایی که به همراه دارد، اظهار داشت: طرح سپتاژ ساده‌ترین و پر کاربردترین واحد مورد استفاده در تصفیه فاضلاب به ویژه فاضلاب‌های بهداشتی انسانی است.

وی تصریح کرد: پروژه مذکور می‌تواند پس از اجرا، مشکلات مربوط به دفع فاضلاب واحدهای مسکونی، تجاری، رستوران‌ها و هتل‌ها را با نظارت شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و شهرداری‌ که یکی از بزرگترین معضلات شهر است برطرف کند.

این مقام مسئول با اشاره به عدم توفیق در تعیین متولی مدیریت سپتاژ در استان(به رغم تلاشها طی ۱۰ سال گذشته) و ضرورت ساماندهی و تعیین تکلیف سپتاژ جمع آوری شده، بر تسهیل و تسریع در حل معضلات آن تاکید کرد.

مهندس مهیائی تصریح کرد: در صورتی که بیش از این فرصت سوزی شود به مصلحت نیست چراکه تبعات این غفلت، ضمن آلودگی محیط زیست و منابع آب زیرزمینی، نسل حاضر و نیز آیندگان را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی در پایان از آمادگی مجموعه مدیریتی استان در راستای دریافت پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی و اجرایی جهت رفع این معضل توسط نخبگان و کارشناسان و نیز ایفای نقش شرکت های دانش بنیان جهت بهره گیری از توانمندی‌ها و فناوری نوینی که می‌تواند به تصفیه پسماند و فاضلاب خانگی خبر داد

در پایان این نشست مقرر گردید سازمان مدیریت پسماند، شهرداری گرگان و اداره کل آب و فاضلاب استان با مشارکت هم در این راستا وارد فاز عملیاتی شوند، به این ترتیب که اداره آب و فاضلاب عرصه مورد نظر برای اجرا را واگذار نماید؛ شهرداری گرگان نسبت به اعلان فراخوان و آگهی دعوت از متقاضیان اجرای کار ظرف مدت ۲۰ روز اقدام نماید و سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان نیز متولی پیگیری مصوبات و برگزاری مستمر و منظم جلسات باشد.

 

ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد

 

ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد

 

ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد

 

ساماندهی جمع آوری سپتاژ شهر گرگان به زودی تعیین تکلیف خواهد شد

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : پسماند
  • بازدید : 496
  • کد خبر : 97929