عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقاء کمی وکیفی مرز اینچه برون یک نقطه هدف است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

ارتقاء کمی وکیفی مرز اینچه برون یک نقطه هدف است

ارتقاء کمی وکیفی مرز اینچه برون یک نقطه هدف است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: بر اساس تأکید مقامات استان، ارتقاء کمی و کیفی مرز اینچه برون یک نقطه هدف است.

"حیدرعلی احمدی" در جلسه کمیسیون ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزهای استان با کشور همجوار با اشاره به اهمیت مبادی ورودی استان به عنوان معبر ارتباط بین دو کشور، گفت: هر تصمیمی که درکمیسیونها و کارگروههای مربوطه اتخاذ می شود باید حداقل 6 ملاحظه را به عنوان راهبردهای اساسی مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: اول اینکه مبادی ورودی نقطه اتصال کشور همسایه با کشور ما تلقی می گردد، باید نوع ارتباطات و عملکرد کارگزاران ما مبین شخصیت کشور متمدن ایران اسلامی باشد، لذا خوشایند سازی برای واردین به کشور اهمیت زیادی در این رابطه دارد.

احمدی تصریح کرد: تصمیمات ما باید تسهیل کننده امر صادرات و جذاب برای عوامل این بخش باشد، همچنین ملاحظات و پیوستهای امنیتی مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی و گمرکات باید زمینه ساز تولید ثروت و یک مرکز اقتصادی باشد و تلاش شود تا مرز اینچه برون، بسترساز توسعه استان باشد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری بیان کرد: گمرک مرز اینچه برون در رقابت با گمرکات دیگر باید همواره رو به رشد و بالندگی باشد، درست است که گمرکات دیگر نیز بخشی از همین کشورهستند لیکن برای ما شکوفا کردن گمرک اینچه برون یک هدف مهم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر کسی در هر جایی که هست همانجا را مرکز عالم بداند.

وی در ادامه گفت: کلیه تصمیماتی که در مبادی ورودی اتخاذ می گردد باید مقوم حسن رابطه ما با کشور همجوار باشد، روابط ایران با ترکمنستان در سالهای اخیر روبه رشد و سطح مبادلات ما در آینده، متناسب با پروتکل هایی خواهد بود که روسای جمهور دو کشور در سفرهای دو جانبه امضاء نمودند، لذا ارتقاء وضعیت فعلی در گمرک و مرز اینچه برون باید یک هدف تلقی شود.

 احمدی در پایان اظهار کرد: نهایت اینکه رویکرد تصمیمات متخذه مبتنی بر عمران و آبادانی مرز و ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان باشد، زیرا که مرزنشینان بهترین مرزبانان و شریفترین انسانهایی هستند که زندگی آنان با صبوری و سعی و قناعت عجین شده است.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .