عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان در جریان فاجعه منا اوج همدلی و همزبانی را تجربه کرد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

گلستان در جریان فاجعه منا اوج همدلی و همزبانی را تجربه کرد

گلستان در جریان فاجعه منا اوج همدلی و همزبانی را تجربه کرد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: گلستان در جریان فاجعه منا اوج همدلی و همزبانی را تجربه کرد.

"حیدرعلی احمدی" دردیدار باخانواده درگذشته فاجعه منا که دردفتر امنیتی انتظامی صورت گرفت، اظهار کرد:پس از اعلام خبر فاجعه منا در استان گلستان و مشخص شدن سهل انگاری و بی احترامی صورت گرفته نسبت به حجاج بیت الله الحرام که ناشی از بی کفایتی دولت فرتوت آل سعود می باشد، استان گلستان یکپارچه در اندوهی جانکاه فرو رفت.

وی ادامه داد: لیکن مانند همه حوادث و بلایاء جلوه های دیگری نیز رخ نمایی کرد که از جمله این جلوه ها می توان به ابراز همدردی گسترده آحاد مردم استان با خانواده های حجاج مصدوم، مفقود و درگذشته و ایجاد فضایی سرشار از همدلی، همزبانی، اخوت و ابراز نفرت علیه آل سعود که میهمانان خدا را درخانه امن الهی در اثر بی لیاقتی کارگزارانش به قربانگاه فرستاد، اشاره کرد.

احمدی افزود: علاوه بر اقدامات ارزشمندی که در سطح ملی صورت گرفت در استان گلستان نیز بلافاصله پس از اعلام اینکه جمعی از جانباختگان از اهالی شریف استان هستند، به دستور دکتر صادقلو استاندار گلستان، شورای تامین استان تشکیل گردید و همه ظرفیت های دستگاههای متولی در قالب ستادی آماده باش و فعال گردیدند تا مراحل دلجویی از بازماندگان جانباختگان عزیز در بالاترین سطح استان صورت گیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط ستاد  ساماندهی حادثه دیدگان منا گفت: تقویت ارتباطات با مقامات سطوح ملی برای سرعت بخشیدن به روند تحویل و انتقال اجساد، آماده باش کامل بیمارستانها برای پذیرش مصدومین و ترغیب دستگاههای خدمات رسان از جمله بیمه ها برای کمک به خانواده های قربانیان از جمله این اقدامات بود.

وی اظهار کرد: همچنین ستاد تلاش دراد تا مراسم تجلیل و تشییع عزیران جانباخته به بهترین شکل تدارک گردد و زمینه ادای احترام مردمی و تشییع جنازه ها فراهم شود که تا این لحظه اینچنین بوده و  یکی از با شکوهترین مجالس ترحیم در مسجد جامع گلشن گرگان از سوی مقام معظم رهبری منعقد و توسط نماینده محترم ولی فقیه و استاندار گلستان بر پا شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار در پایان گفت : فعالیت شبانه روزی اعضای ستاد ساماندهی حادثه دیدگان منا در استان تا پایان عملیات شناسایی، انتقال، تشییع، تدفین و بزرگداشت همه حجاج جانباخته ادامه خواهد یافت.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .