عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مبارزه مستمر با معضل ساخت و ساز غیرمجاز ‎نیازمند حمایت و پشتیبانی دستگاهها است

معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای پیشگیری از ساخت وساز غیرمجاز استان:

مبارزه مستمر با معضل ساخت و ساز غیرمجاز ‎نیازمند حمایت و پشتیبانی دستگاهها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در جلسه شورای پیشگیری از ساخت وساز غیرمجاز استان که با حضور معاون عمرانی وزیرکشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در گرگان برگزار شد گفت: علیرغم اقدامات پیشگیرانه مطلوبی که در خصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در استان گلستان صورت گرفته است، ولیکن مبارزه مستمر با این معضل‎ نیازمند ابزار و امکانات ویژه و حمایت و پشتیبانی ملی و استانی تمامی مسئولین در تمامی دستگاهها است.

رضا مروتی با اشاره به مبارزه منسجم مسئولان با متجاوزان به عرصه‎های منابع ملی و طبیعی گفت: از حدود دو سال پیش ساخت وسازهای بدون ضابطه وقانون در استان گلستان متوقف کامل شده وتجاوزهای جدید بسیارمحدود و کم بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین تاکید کرد: هزینه‎های تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گلستان توسط افراد متخلف باید پرداخت ‎شود و از 323 پرونده ساخت و ساز غیرمجازی که اخیرا به دادگاه معرفی شده است تعداد 20 ساخت و ساز غیرمجاز مربوط به سال 1392 در روستای زیارت شناسایی شد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار یکی دیگر از اقدامات موثر در خصوص پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز را تشکیل و فعالیت کمیته پیشگیری و صیانت از شورای حقوق بیت‎المال در استان گلستان دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: یکی از عواملی که فقر درآمد و سرمایه گذاری را در استان گلستان به ویزه در بخش کشاورزی افزایش می‎دهد بی‎توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز است.

مروتی در ادامه افزود: زمینه و ظرفیت توسعه و رونق اقتصادی در استان گلستان فراهم است و این موضوع فضای ساخت و ساز غیرمجاز را در زمینه تغییرات اقتصادی بوجود خواهد آورد.

مروتی نظام مند کردن الحاق به بافت های روستایی، تعامل با حوزه قضایی برای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، برنامه ریزی برای تغییر تعرفه های جرایم کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ به منظور بازدارندگی تخلفات را از اقدامات مربوط به شورای پیشگیری مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز عنوان کرد.

وی ادامه داد: تامین اعتبار لازم برای خرید ماشین آلات سنگین برای امور اراضی استان برای اجرای احکام صادره، راه اندازی سامانه ۱۱۳ و گشت ویزه امور اراضی در سطح استان به منظور پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز از دیگر کارهای این حوزه است.

مروتی هم چنین از کنترل و نظارت در واگذاری اراضی دولتی، راه اندازی شهرداری ناحیه در محور زیارت و پیگیری نهایی کردن مطالعات مربوط به این محور و فعال شدن تیم های دهگردشی در سطح استان خبر داد.

 

مروتی در ادامه با اشاره به وضعیت اقلیمی استان گلستان افزود: این استان جزو یکی از هفت استان ساحلی محسوب می‎شود و به عنوان یکی از سه استان‎ ساحلی شمالی کشور دارای شرایط خاص از نظر زیست‎محیطی و اکولوژیکی نیازمند تامین زیرساخت های ریلی، هوایی و دریایی بیشتر است.

وی با اشاره به وجود تعداد 29 شهرداری و 1000 آبادی در استان عنوان کرد: بودجه محقق شده شهرداری در سال 1393 حدود 302 میلیارد تومان بوده است که رقم اندکی در مقایسه با سایر نقاط کشور است و مقدار مصوب شده در سال 1394 نیز حدود 348 میلیارد تومان است.

مروتی همچنین از سد نرماب و چهل چای، قطعه سوم بزرگراه گرگان- گنبد، راه آهن گرگان- مشهد، فرهنگ سرای گرگان، سایت پرورش میگو و موزه روستایی به عنوان پروزه های مهم عمرانی استان یاد کرد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 934
  • کد خبر : 13600