عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان برگزار شد


سومین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان برگزار شد

سومین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان برگزار شد

سومین جلسه شورای مقابله و پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران کل ستادی و مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل سالن جلسات ساختمان شماره ۲ استانداری برگزار گردید.
مهندس سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی، تخلفات ساختمانی و تعرض به کاربری های زراعی و باغی اظهار داشت: اعضای کارگروه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی از همان ابتدای کار ورود پیدا کنند و از عوامل بازدارنده و ابزار قانون استفاده کنند و ادارات مرتبط و خدمات رسان هم با افزایش تعامل و همکاری با یکدیگر در جهت معرفی افراد متخلف با مستندات کامل به مراجع ذیصلاح اهتمام جدی داشته باشند.

 وی با توجه به افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق جنگلی، حاشیه شهرها و سودجویی دلالان و برخی از بنگاه داران؛ همکاری و حمایت دستگاه های قضائی و انتظامی را در برخورد با هرگونه تخلفات ساختمانی، ساخت و ساز و تعرض به کاربری های زراعی و باغی، ضرورتی اساسی عنوان کرد.

 این مقام مسوول تصریح کرد: بخشداران، شهرداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای جلوگیری از پیشرفت ساخت و ساز غیرمجاز، نسبت به شناسایی زمین های قابل الحاق به محدوده و بازنگری طرح تفصیلی و هادی در راستای توسعه متوازن شهری و روستاییاقدام و مسیر ساخت و سازهای مجاز را هدایت نمایند.

 شرح وظایف قانونی دستگاههای مرتبط در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و رصد مناطقی که احتمال ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد و همچنین نظارت مستمر برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و آخرین وضعیت و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این معضل از جمله مواردی بود که در جلسه کارگروه، مورد بررسی قرار گرفت.

 در ادامه گزارش اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح استان توسط امور اراضی ارائه گردید.

 همچنین شرکت توزیع نیروی برق نیز گزارشی از روند واگذاری انشعابات غیر دایم ارایه کرد.

 

سومین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان برگزار شد

سومین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان برگزار شد


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .