عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توانمندی‏‎های بانوان گلستان باید تبلیغ و ترویج شود

مدیرکل دفترامور بانوان وخانواده استانداری گلستان

توانمندی‏‎های بانوان گلستان باید تبلیغ و ترویج شود

توانمندی‏‎های بانوان گلستان باید تبلیغ و ترویج شود

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در دومین جلسه مشاورین امور بانوان دستگاه‎های اجرایی استان توانمندسازی بانوان را یکی از ضروریات مهم در جامعه برشمردوگفت:توانمندی بانوان نیاز به تشویق و تبلیغ دارد که باید به جامعه معرفی شوند.

کلثوم غفاری با تأکید بر اینکه روند نزولی فعالیت بانوان در حوزه کاری موجب آسیب می‏‎شود، خاطرنشان کرد: باید از توانایی زنان فعال، کارآفرین و موفق در زمینه‏‎های مدیریتی و فعالیت‏‎های اجتماعی، هنری، اقتصادی، دینی و امنیتی استفاده شود.

وی بر لزوم بسط وگسترش توانمندی زنان تأکید کرد وگفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به صورت جدی به آن پرداخته شودایجاد هماهنگی و هدفمند کردن برنامه‏‎های آموزشی درتوجه به مسائل شهروندی و ترافیکی است و زنان بخصوص مادران دراین زمینه می توانند نقش بسیار تاثیر گذاری ایفاء نمایند.

غفاری با اشاره به فعالیت کانون جهان‌دیدگان که با محوریت بازنشستگان مدیریت می‎‏شود، افزود:دراین کانون افرادی هستند که دنیایی از تجربه ومهارت دارند و به دلیل اینکه در دوران بازنشستگی به سر می‏‎برند شاید فرصت ارتباط با نسل جوان را نتوانند برقرار کنند که وظیفه ما ارتباط دادن نسل جدید با این کانون و استفاده از آنان به عنوان دایره المعارف تجارب است .

وی اظهارکرد: با توجه به فعالیت گسترده و جدی کانون زنان بازرگان بانوان جویای کار وتوانمند به این کانون معرفی شوند تا از راهکارها و ایده‏‎های مسئولان کانون مذکور بهره گرفته و آموزش لازم را برای ورود به فضای کسب و کار فرا گیرند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری همایش خانواده و اخلاق شهروندی در ترافیک خبر داد و بیان داشت: این همایش روز شنبه 23 آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‏‎شود.

وی گفت: وضعیت اخلاق شهروندی در استان گلستان بعضاًباضعف هایی روبرواست که برگزاری این همایش می‎‏تواند درارتقای این وضعیت موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه زنان شاغل در دستگاه های دولتی باید از امکانات وفضاهای ورزشی استفاده کنندنیزگفت: نامه نگاری با دستگاه های دولتی در این زمینه انجام شده تا زنان شاغل دستگاه ها حداقل هفته ای یکبار از این امکانات و فضاها در ساعت اداری استفاده کنند.

غفاری هم چنین از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان خواست تا به دستگاه های تابعه خود در شهرستان ها ابلاغ کنند تا همکاری بیشتری با حوزه بانوان به ویژه حوزه بانوان فرمانداری ها داشته باشند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری تصریح کرد: آموزش، بهداشت جسم و روان و توجه به صنعت، مشاغل خانگی و هنرهای سنتی دغدغه های جدی در حوزه بانوان است که باید در این زمینه ها کارهای اساسی و بنیادین و پیگیری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دررسانه ها کمترمجال پرداختن به حوزه ی زنان فراهم است گفت: در همین زمینه وب سایتی هفته آینده با نام "گلستان بانو" راه اندازی می شود که مرجعی برای اطلاع رسانی در حوزه بانوان خواهد بود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در بخش دیگری از سخنانش از پایین بودن نرخ مشارکت بانوان استان در اهدای خون ابراز نارضایتی کرد و بیان داشت: هر کدام از ما به نوبه خودمان وظیفه داریم در تشویق و ترغیب بانوان به اهدای خون تلاش کنیم تااز فواید این اهدا هم خودمان بهرهمندشویم و هم جان هموطنانمان را نجات دهیم .

غفاری با بیان اینکه نرخ اهدای خون بانوان در سطح کشور 12 الی 13 درصد است، گفت: این نرخ در استان گلستان 4.5 درصد است که یک کاهش توجه‎‏برانگیز را نشان می‏‎دهد.

وی با بیان اینکه مسائلی نظیر فقر آهن و مشکلات زمانی و مکانی سبب شده تا بانوان گلستان از غافله اهدای خون عقب بمانند، اظهار کرد: اهدای خون برای سلامت افراد بسیار مفید است، بالاترین میزان مرگ و میر در بانوان به علت بیماری‎‏های قلبی و عروقی است که اهدای خون مانع بروز این بیماری‎‏ها می‏‎شود.

شایان ذکر است : دومین جلسه مشاورین امور بانوان شهرستانهای تابعه استان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد .

تبیین همایش آموزشی خانواده و فرهنگ شهروندی درترافیک به مناسبت دهه ایمنی و یادمان قربانیان حوادث رانندگی و ارائه بحث آموزشی شهروندان ، ترافیک و مسئولیت اجتماعی توسط مسئول اطلاع رسانی و آموزش فرهنگ ترافیک شهرداری گرگان - ارائه طرح پیشنهادی راه اندازی سایت اطلاع رسانی بانوان استان از مهمترین مواردی بود که در این نشست مطرح شد .

توانمندی‏‎های بانوان گلستان باید تبلیغ و ترویج شود

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 773
  • کد خبر : 14210