عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود

مدیرکل بانوان گلستان درنشست مشاورین اموربانوان دستگاه های اجرایی استان:

اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود

 اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود

مدیرکل امور بانوان و استانداری گلستان گفت: با توجه به نقش بانوان در جامعه، اقتصاد مقاومتی بدون در نظر گرفتن جایگاه و نقش آنان محقق نخواهد شد.

دکتر کلثوم غفاری توران در نشست مشاورین اموربانوان دستگاه های اجرایی استان گفت: باتوجه به نامگذاری امسال،( اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل زنان باید بیش از پیش در جامعه نقش آفرینی کنند و اگر قرار باشد جایگاه و نقش زنان نادیده گرفته شود، اقتصاد مقاومتی هیچگاه محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه زنان با عملکرد خود باید شایستگی هایشان را نشان دهند، افزود: بحث تحقق حقوق بانوان مسئله مهمی است که دولت با تمام توان خود به آن توجه دارد اما زنان باید با نشان دادن توانمندی ها و شایستگی های خود بتوانند حقوق خود را استیفا کنند.

غفاری با تأکید بر شایسته سالاری، بیان کرد: دولت در بخش های مدیریتی بنای جنسیت سالاری یا مرد سالاری و زن سالاری ندارد، بلکه ملاک شایسته سالاریست. زنان در هر منصب و مقامی که باشند باید توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانند.

وی خاطرنشان کرد: زنان ما باید الگوی مناسب زن مسلمان فعال اجتماعی را ارائه دهند، به نحوی که اشتغال آنها خللی در امورات دینی و مذهبی آنان و آسیبی به وظایف و نقش آنان در کانون خانواده وارد نکند.

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری با بیان اینکه سیاست های سال جاری این دفتر همان برنامه ها و سیاست های گذشته است، گفت: برنامه ها و سیاست های گذشته را با اراده قوی تر و تأکید بیشتر در دستور داریم که یکی از اولویت های ما تحکیم بنیان خانواده است که باید در رأس برنامه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی افزود: برنامه های این حوزه با تأکید بر جلوگیری از رواج استفاده از مواد مخدر اجرا شود و آموزش خانواده ها باید مدنظر قرار گیرد.

غفاری به سلامت بانوان به عنوان یکی از اولویت ها اشاره کرد و گفت: به هر طریق و شیوه ممکن باید نسبت به تأمین سلامت بانوان در جامعه اقدام کرد. گاهی اوقات با یک آزمایش ساده می توان از بروز بیماری های خطرناک پیشگیری و با روند بهبود را تسریع کرد.

وی با تأکید براینکه دستگاه های وظیفه مند در بحث مشاغل خانگی باید وظایف خود را جدی تر انجام دهند، تأکید کرد: باید زنانی که در این حوزه فعال هستند، برای تشکیل تعاونی و گرفتن تسهیلات مورد حمایت قرار گیرند.

اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود

 

اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود

 

اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 835
  • کد خبر : 21913