عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 52 هزار میلیارد تومان شکاف سرمایه‎گذاری در گلستان داریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان:

52 هزار میلیارد تومان شکاف سرمایه‎گذاری در گلستان داریم

 52 هزار میلیارد تومان شکاف سرمایه‎گذاری در گلستان داریم

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان بر لزوم توسعه استان تاکید کرد و گفت: برای جبران مافات 52 هزار میلیارد تومان شکاف سرمایه‎گذاری در استان گلستان داریم.

علی مرگدری در کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: رشد سرانه تولید استان در بخش سرمایه‎گذاری 20.68 درصد و در کشور 22.89 درصد است که طی 13 سال گذشته به طور متوسط رشد کمتر از 10 درصد را در مقایسه با میانگین کشوری داشتیم.

وی تصریح کرد: در شش ماهه سال 1393 و 1394 مبلغ 8 میلیارد تومان از طریق صندوق‎های اعتباری به شرکت‎های دانش‎بنیان کمک شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان افزود: 18 موضوع توسعه صادرات در کارگروه توسعه صادرات مشخص شد و با وجود شرایط نامناسب در توسعه صادرات، استان گلستان رشد 37 درصدی را در این زمینه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

مرگدری از رشد 17 درصدی صادرات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: 47 درصد ظرفیت صنعت طیور استان گلستان به دلیل نداشتن بازار داخلی و تولید بیش از حد تقاضا خوابیده است.

وی بیان داشت: استان گلستان ظرفیت تولید 300 هزار تن میوه را دارد اما آخرین وضیت صادرات استان 3 هزار تن بوده که نشان می‎دهد در بهره‎وری نتوانستیم از این مهم استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان از مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا پروژه‎های با بیش از 70 درصد رشد فیزیکی، 50 درصد رشد فیزیکی و پروژه‎های خاص را به استان معرفی کنند.

مرگدری لازمه یک مدیریت استراتژیک را در شناخت پدیده‎ها برشمرد و گفت: یک مسئول باید با شناخت وضعیت موجود برای بهبود شرایط برنامه‎ریزی کند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1055
  • کد خبر : 14270