عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقدامات مقطعی در مدیریت بحران راه به جایی نمی‌برد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

اقدامات مقطعی در مدیریت بحران راه به جایی نمی‌برد

اقدامات مقطعی در مدیریت بحران راه به جایی نمی‌برد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اقدامات مقطعی و بدون برنامه و مطالعه در مدیریت بحران بلایای طبیعی راه به جایی نمی‌برد.

"صادق‌علی مقدم" صبح امروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان گلستان افزود: در اصل مدیریت برنامه‌محور، باید بر مبنای مطالعه برنامه‌ریزی کرد و از هرگونه نگرش احساسی، عجولانه و مبتنی بر اطلاعات اندک محلی پرهیز کرد.

وی متذکر شد: دیگر آن زمان گذشته است که منتظر حادثه باشیم تا چند صباحی به دنبال راهکار، علاج و مقصر باشیم و بعد همه چیز فراموش شود.

مقدم تاکید کرد: در زمان فعلی می‌‌طلبد به شکل مستمر برنامه‌های اجرایی در مسیرپیشگیری، آمادگی، مقابله و برنامه‌های بازتوانی برای حوادث احتمالی را در دستور کار داشته باشیم.

وی با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار اجرای پروژه های مبتنی بر مطالعه درروستاهای در معرض رانش گلستان اذعان کرد: با وجود درخواست برای اختصاص اعتبار به موضوع رانش برخی روستاهای استان، هنوز اعتباری به استان اختصاص نیافته است.

اعتباری به روستاهای در معرض رانش استان اختصاص نیافته است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تائید سازمان مدیریت بحران کشور و وزیر کشور جهت تامین اعتبار قرار گرفته اما هنوز اقدام عملی برای تامین اعتبار انجام نگرفته است. 

مقدم اضافه کرد: با توجه به شرایط مستعد رانش در مناطقی از استان، بروز بارندگی‌ شدید و زمین‌لرزه‌ای بزرگ این نقاط را قطعا دچار چالش اساسی خواهند کرد .

به گفته وی: با وجود درخواست اعتبار برای کاهش آسیب‌پذیری روستاهای «کشکک»، «نرگس چال»، «برنجوین» و «چشمه لی» و نامه وزیر کشور برای درخواست اعتبار برای مقاوم‌سازی این مناطق، هنوز اتفاقی در این بخش نیفتاده است.

مقدم تصریح کرد: در شرایط کنونی خطر رانش به شدت روستاهای یاد شده را تهدید می‌کند و شواهد حاکی از آن است که در این مناطق، احتمال حادثه قریب‌الوقوع و کاهش آسیب‌پذیری مستلزم اقدامات فوری است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری درفرآیند مدیریت بحران تصریح کرد: برخی عملکردها گویای آن است که برخی منتظر هستند، ابتدا اتفاقی روی دهد تا بعد از فاجعه احتمالی دنبال مقصر یا حل مشکل باشند.

این مسئول گلستانی یادآور شد: این در حالی است، که تخصیص اعتبارات مورد درخواست و اجرای پروژه‌های تعیین شده به مفهوم رفع کامل خطر منطقه نیست، اما قطعا اجرایی شدن این پروژه‌ها بر مبنای مطالعات انجام گرفته، تاثیر زیادی بر کاهش مخاطرات پیش رو خواهند داشت.

مقدم تصریح کرد: اکنون راهکار رفع مشکل روستاهای در معرض خطر رانش استان نبود اعتبار است، این در شرایطی است که در سنوات گذشته با صرف هزینه‎های گزاف، جابه‎جایی‎های ناموفق در استان طی بازه زمانی کوتاه انجام گرفته است.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2777
  • کد خبر : 18425