عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 19 آبان ماه جاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» برگزار می‎شود

مدیرکل بانوان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

19 آبان ماه جاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» برگزار می‎شود

19 آبان ماه جاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» برگزار می‎شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» خبر داد و گفت: این همایش 19 آبان ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

کلثوم غفاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 100 اثر به دبیرخانه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» ارسال شد که پس از داوری توسط هیأت داوران 13 اثر برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه 40 شاعر استان در این همایش مبادرت به ارسال اثر کردند، تصریح کرد: اقشار مختلف دانشجویان، دانش‎آموزان و فرهنگیان آثار خود را به این همایش ارسال کردند 80 درصد شرکت‎کنندگان را آقایان و 20 درصد آنها بانوان بودند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: یک نفر از برگزیدگان جزو دانش‎آموزان زیر 18 سال است، آثار شرکت‎کنندگان در آئین اختتامیه همایش به نمایش گذاشته می‎شود.

غفاری با اشاره به اینکه قالب آثار ارسالی به صورت کلاسیک، شعر کهن، قصیده، غزل، مثنوی و رباعی بوده است، ابراز کرد: شعرهای نو و آزاد نیز به دبیرخانه همایش ارسال شد که در مقایسه با سایر آثار از استقبال کمتری برخوردار بوده است.

وی درخصوص محوریت آثار این همایش استانی بیان کرد: نقش زنان و ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم از محورهای این همایش بوده است، همایش ذیل اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برنامه‎ریزی و به اجرا درآمد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه آثار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان مورد داوری قرار گرفت، گفت: همزمان با برگزاری این همایش نمایشگاه کتاب عکس و پوستر نیز برگزار خواهد شد.

غفاری هدف از برگزاری این همایش را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف این همایش برقراری ارتباط بین نسل فعلی و نسلی که حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند بوده که با ایجاد پل ارتباطی بین دو نسل از طریق زبان شعر یقینا اثرگذاری و مانایی بسیاری دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه در این همایش پذیرای عموم مردم از تمامی اقشار و اقوام خواهیم بود از مردم خواست تا در برنامه‎ای که با نام و یاد شهدا برگزار شده شرکت پررنگی داشته باشند.

شایان ذکراست نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور سرکار خانم دکترغفاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان و جناب آقای عبدی دبیر کمیته علمی همایش کهکشانی برخاک از سوی دفتر بانوان استانداری درسالن جلسات مدیریت برنامه و بودجه استان برگزار شد

 

19 آبان ماه جاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» برگزار می‎شود

 

19 آبان ماه جاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» برگزار می‎شود

 

19 آبان ماه جاری اختتامیه همایش استانی شعر «کهکشانی برخاک» برگزار می‎شود


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1166
  • کد خبر : 27080