عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقای درجه شهرداری نگین شهر از سوی وزارت کشور ابلاغ شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری :

ارتقای درجه شهرداری نگین شهر از سوی وزارت کشور ابلاغ شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از ارتقای درجه یکی دیگر از شهرداریهای تابعه استان خبر داد و گفت: شهرداری نگین شهر با دو  درجه ترفیع از درجه یک به درجه سه ارتقا پیدا کرد.

عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وزارت کشور در نامه‌ای با ارتقای درجه شهرداری نگین شهر موافقت کرد و بر این اساس شهرداری نگین شهر با دو درجه ارتقاء از درجه یک به سه ارتقا یافت که این امر از سوی وزارت کشور و با بررسی های کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها با بیان اینکه این ارتقا به استانداری گلستان و شهرداری نگین شهر رسماً ابلاغ شده است، افزود: این ارتقاء درجه توسط وزیر کشور ابلاغ شده که با همراهی و همکاری معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار و این دفتر و همچنین حمایت پیگیری مجموعه شهرداری و حمایت شورای محترم اسلامی شهر انجام گرفت.

وی بیان داشت: در این نامه که به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسید ذکر شده است: بنابر بررسی های به عمل آمده و مستند به ضوابط تعیین شده از طرف سازمان امور اداری و استخدامی کشور از بیست و یک مرداد ماه 93 ارتقای آن شهرداری مورد تصویب قرار گرفت تا ملاک عمل قانونی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گفت : در حال حاضر استان گلستان دارای 29 شهر است که شهرهای تاتارعلیا - مزرعه - سنگدوین - جلین - سرخنکلاته - فراغی درجه یک ،فاضل آباد درجه دو ، نوده خاندوز - انبارالوم - نگین شهر - سیمین شهر - اینچه برون درجه سه ، دلند درجه چهار ، نوکنده - خان ببین - مراوه تپه درجه پنج ، آق قلا - بندرگز - رامیان - گالیکش - گمیش تپه درجه شش ، آزادشهر - بندرترکمن - کردکوی - کلاله - مینودشت درجه هفت ، علی آباد کتول درجه هشت ، گنبد کاووس درجه نه و گرگان دارای درجه ده هستند و ضمنا ارتقای درجه شهرداریهای گرگان از 10 به 11 و فاضل اباد از 2 به 5 وکلاله از 7 به 8 نیز در حال پیگیری است.

چراغعلی گفت: رتبه ودرجه بندی شهرداریها با فاکتورهایی مانند تخصیص برخی اعتبارات ملی و استانی ، تاثیر در توسعه شهرستان ( مرکزیت استان ) بعنوان یک شاخص، قدرت مانور بیشتر شهرداری در صدور مجوزات ساختمانی وفروش تراکم، بهبود وارتقاء چارت سازمانی و افزایش سرانه خدماتی، توسعه سازمانهای مستقل در شهرداری همچون حمل ونقل و... سنجیده می شود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از موافقت وزارت کشور این تحول را مبنای تغییرات مثبت بعدی ارزیابی کرد و بیان داشت: هر چه درجه شهرداری یک شهر بالاتر باشد از بودجه‌ی بیشتری برخوردار خواهد بود و امکان اجرای طرح های عمرانی فراهم تر خواهد شد و امیدواریم این اتفاق مبارک منجر به پیشرفت و توسعه شهری بیشتر شهر نگین شود.

چراغعلی همچنین درخصوص ملاک های ارتقا درجه شهرداری ها گفت: شاخص های مهمی چون افزایش آمارجمعیت، بیلان و تفریغ بودجه، ، حسابرسی سه سال آخر ، ارتقاء افزایش بودجه ، موقعیت جغرافیایی و نیز اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها جزو مهم ترین مسایل مرتبط با درجه بندی شهرداری هاست که در هر دوره پنج ساله مورد ارزیابی واقع می شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در ادامه اظهار امیدواری کرد: زمینه های مساعد برای خدمت رسانی و عمران شهری و سازندگی بیشتر با برخورداری از بودجه های ملی بیشتر در شهر نگین شهر فراهم شود.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 2321
  • کد خبر : 2863