عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وجود خاويار مصنوعي در بازار بررسي مي‌شود

معاون استاندار گلستان:

وجود خاويار مصنوعي در بازار بررسي مي‌شود

علی اصغرطهماسبی گفت: خاويار مصنوعي موجود در بازار را مورد بررسي قرار داده و در صورت احتمال بروز خطرات سلامتي انسان، از سطح بازار جمع‎آوري مي‌شود.

علي‎اصغر طهماسبي صبح امروز در جمع اعضاي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان اظهار داشت: حضور رسانه‎هاي جمعي و پوشش خبري مناسب اين دست از جلسات، قطعا باعث پيچيدگي فعاليت‎هاي متخلفان و قاچاقچيان خواهد شد و اين پيچيدگي براي آنها هزينه بر خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: همين كه عده‎اي متخلف و زياده‎خواه بدانند كه با برنامه‎ريزي در جلسات ستاد و تصميم‎گيري كميته‎هاي عضو كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، حاشيه امنيت برايشان فراهم نخواهد بود و هرگاه ممكن است خود را در برابر قانون تسليم ببينند، يك گام مؤثر و رو به جلو در جهت مبارزه با اين پديده آفت‎زا در حوزه اقتصاد خواهيم برداشت.
جانشين ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان گلستان با تأكيد بر اهميت برگزاري اين جلسات خاطرنشان كرد: هيچ گاه نگران عدم خروجي اين دست از جلسات نباشيد زيرا جلساتي در اين سطح قطعا داراي خروجي مثبت خواهد بود و پشت افراد متخلف را خواهد لرزاند.
وي با بيان اينكه پيشگيري همواره مقدم‎تر از درمان است، اذعان داشت: هيچ گاه ما از دستگيري افراد خوشحال نخواهيم شد و زماني فعاليت ما در اين حوزه اثربخش خواهد بود كه در كنار هم با هم‎افزايي، همگرايي و تعامل سازنده بتوانيم از بروز يك اتفاق ناگوار و تخلفي كه هزينه سنگيني را براي يك فرد، خانواده‎اش و حتي جامعه خواهد داشت، پيشگيري و جلوگيري كنيم.
طهماسبي هماهنگ‎سازي دستگاه‎ها را از مهمترين دلايل تشكيل جلسات ستاد عنوان كرد و افزود: بايد در اين جلسات برنامه‎ريزي پيشين صورت گيرد تا از موازي كاري و فعاليت تكراري دستگاه‎ها جلوگيري شود.
وي در ادامه بر پيگيري هر چه بيشتر كميته‎هاي عضو ستاد در جهت مبارزه با قاچاق كالا، به خصوص در بحث دارو و مواد غذايي كه با سلامت افراد جامعه سروكار دارد تأكيد كرد.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان در پايان خاطرنشان كرد: بايد ضمن مبارزه همه جانبه با پديده شوم قاچاق كالا و ارز حمايت از مردم را در دستور كار اول خود قرار دهيم، زيرا هيچ نيايش و ثوابي بالاتر از خدمت به مردم نيست.
در اين جلسه همچنين مصوب شد اداره كل شيلات استان با هماهنگي معاونت غذا و داروي استان، خاويار مصنوعي موجود در بازار را مورد بررسي قرار داده و در صورت احتمال بروز خطرات سلامتي انسان، از سطح بازار جمع‎آوري كند و تعزيرات حكومتي برخوردهاي لازم را در اين خصوص به عمل آورد.
به گفته مدير كل شيلات استان قيمت 100 گرم خاويار دريايي بسته به كيفيت آن چيزي در حدود 150 تا 420 هزار تومان است كه در بازار مشاهده شده خاويارهاي بسته‎‎بندي با قيمتي به مراتب پايين‎تر و زير 20 هزار تومان عرضه مي‎شود.
پاسندي همچنين اظهار داشت: در بررسي‎هاي به عمل آمده مشخص شد كه اين نوع خاويار به هيچ عنوان يك محصول دريايي نيست و بصورت مصنوعي و از مواد ژلاتيني تهيه مي‎شود كه اميدواريم هم‎استاني‎هاي عزيز در خريد اين محصول نهايت دقت را داشته باشند.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1257
  • کد خبر : 311