عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین گروه کاری آموزش دختران عشایر استان

ازسوی دفترامور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد :

سومین گروه کاری آموزش دختران عشایر استان

سومین گروه کاری آموزش دختران عشایر استان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در سومین جلسه گروه کاری آموزش دختران عشایری گفت: زنان عشايري قشر موثري از زنان كشور مي باشند كه در كنار عنصر عاطفي و انسجام بخش وظايف همسري و مادري، عضو فعال توليد نيز هستند که در كليه امور زندگي و معيشتي مشاركت مي نمايند.
کلثوم غفاری توران در ادامه افزود: زنان عشايرينقش عمده اي در اداره خانوار و همچنين توسعه اقتصادي اجتماعي كشور دارند وبسهولت مي توان گفت گاهی نقش توليدي و اقتصادي زنان عشاير از مردان نیز بيشتر و موثرتر است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامي ايران عليرغم تمام تلاشهايي كه جهت رفع مشكلات و كمبود امكانات و تنگناهاي موجود در جامعه عشايري صورت پذيرفته، متاْسفانه به دليل پيچيدگي و گستردگي مسايل، نتايج چشمگیری به دست نيامده است؛كه البته زنان نسبت به مردان شرايط اجتماعي . اقتصادي نا مناسب تري دارند .

غفاری با اشاره به ضرورت حمايت های همه جانبه از زنان عشایر تصریح کرد: با توجه به شیوه خاص زندگی عشایر و دسترسی کمتر به رسانه های ارتباط جمعی، بخش عظيمي از اين جمعيت فاقد مهارت و آموزش های لازم هستند؛ لذا با توجه به نقش تأثیرگذار آنان ارايه آموزشهاي ترويجي و بهداشتی در ميان زنان بازده مضاعفی خواهد داشت و اقدام در راستاي محروميت زدايي از اين قشر باعث ارتقاء آنان مي شود و آنان را افرادي پر انرژي ، نوآور، مسئوليت پذير و با قدرت نسبت به حل و فصل مشكلات خود بار می آورد.

گفتنی است دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با ارائه دو طرح آموزش بلند مدت و کوتاه مدت دختران و زنان جوان عشایر در پی توانمندسازی این قشر تأثیرگذار جامعه است. در طرح آموزش پودمانی دختران عشایر با اسکان شبانه روزی به آموزش و توانمندسازی همه جانبه آنان پرداخته می شود و در طرح آموزش کوتاه مدت کارگاه های آموزشی براساس اولویت های جامعه عشایری با همکاری و استفاده از ظرفیت دستگاه هایی همچون هلال احمر،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،اداره کل امور عشایر،فرمانداری ها و... برگزار می گردد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن ابراز امیدواری از همکاری دستگاه های اجرایی حضور مؤثر دستگاه های عضو را جهت توانمندسازی هرچه بیشتر زنان عشایر خواستار شد.

سومین گروه کاری آموزش دختران عشایر استان



ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 672
  • کد خبر : 40575