عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی جوامع برای دومین سال پیاپی در گلستان

مدیر کل امور بانوان گلستان در کار گروه بانوان و خانواده استان خبر داد :

اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی جوامع برای دومین سال پیاپی در گلستان

اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی جوامع برای دومین سال پیاپی در گلستان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در دومین کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان از اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی جوامع برای دومین سال پیاپی در استان گلستان خبر داد .

کلثوم غفاری توران در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ، وآرزوی قبولی طاعات و عبادات به ارائه گزارشی ازمصوبات کارگروه گذشته و فعالیت های دردست اقدام دفتر بانوان و خانواده استان پرداخت.

غفاری درخصوص اجرای طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی جوامع در استان گفت : مقدمات طرح مذکور انجام شده انشاا... بعد از اتمام ماه مبارک رمضان ، در دو فاز اجرایی خواهد شد. و طبق دستورالعمل و تفاهم نامه معاونت امور زنان با استاندار محترم تا پایان شهریور سال جاری به اتمام خواهد رسید .

وی از طرح ملی توانمند سازی و حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خبر داد که در این کارگروه گزارش کامل اقدامات انجام شده توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه خواهد شد.

غفاری در ادامه از برگزاری نمایشگاه تولیدات بانوان در تیرماه سالجاری با حضور نمایشگاههای استان خبر داد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن ارائه گزارشی از کمیته های ذیل کارگروه زنان و خانواده استان گفت : کمیته های چهارگانه ای در خصوص پیگیری مسائل مربوط به حقوق کودک تشکیل شده و مکاتبات با دستگاهها اجرایی استان جهت معرفی کارشناس ویژه در ارتباط با پیگیری حقوق کودک نیز انجام شد ه است و کمیته ها مشغول فعالیت هستند .

وی درخصوص تشکیل کمیته حمایتی و هماهنگیبیان کرد : در این خصوص با عنایت به پیگیری های مکرر به این نتیجه رسیدیم که مسئولیت این کمیته به اداره کل بهزیستی استان واگذار شود .

غفاری در خصوص توانمند سازی و توان افزایی زنان عشایرگفت : با پیگیریهایی که انجام شده منتظریم اداره کل امور عشایر استان ، زمان و مکان کارگاهها رو اعلام نماید و ما برای اعزام مدرس در خصوص نیازمندیهای حوزه زنان عشایر اقدام نماییم که این برنامه نیزتا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید .

وی درخصوص مصوبه تجهیز مسائل امنیتی پارک بانوان گرگان اذعان داشت : با عنایت به استانداردهایی که ما انتظار داشتیم و معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری عنوان کرده بودند ، شهرداری وسازمان فرهنگی ورزشی گرگان در این خصوص به ارائه گزارش خواهد پرداخت .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تقدیر و تشکر از دستورات و پیگیری های استاندار محترم و مدیرانی که از ظرفیت بانوان در پستهای معاونت استفاده کردند گفت : با عنایت به موضوع استفاده بانوان در پست های مدیریتی در حد معاونت مدیرکل و مدیران شهرستانی ، گزارشات خوبی به دستمان رسیده است ولی بعضاً هر نوع انتصاب حتی کارشناس های معمولی هم گزارش می شود ، مطمئنا انتظار رئیس جمهوری محترم از طرح 30% حضور زنان در پست های مدیریتی این نیست.

در ادامه دکتر غفاری درخصوص ارائه تسهیلات بانکی به بانوان کارآفرین یاد آور شد : پروسه ها ی دست و پا گیر بانک ها برای تضامین بانکی ، رسیدن بانوان کارآفرین به تسهیلات را با مشکل روبرو کرده که گاها آنها را از دریافت این تسهیلات منصرف نموده است .

شایان ذکر است دومین کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارگلستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع تشکیل شد .


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 503
  • کد خبر : 45551