عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امسال 200 هزار اصله نهال توسط دهیاران کاشته می شود

مدیرکل امور روستایی و شوراها

امسال 200 هزار اصله نهال توسط دهیاران کاشته می شود

امسال 200 هزار اصله نهال توسط دهیاران کاشته می شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: امسال همزمان با روز درختکاری 200 هزار اصله نهال توسط دهیاری های استان کاشته می شود.

به گزارش پایگاه روستایی مهندس قاسم سمیعی که در جمع دهیاران شهرستان کردکوی سخن می گفت، تصریح کرد: اگر چه کاشت نهال خصوصاً نهال های مثمر در روستاها اهمیت زیادی دارد اما مهمتر از آن حفظ، نگهداری و صیانت از این نهال هاست.

امسال 200 هزار اصله نهال توسط دهیاران کاشته می شود

وی با اشاره به فعالیت های روستایی مناسبی که سال گذشته همزمان با نوروز صورت گرفت، گفت: امسال با توجه به همزمانی ایام نوروز با ایام فاطمیه تلاش داریم با راه اندازی کمپ های نوروزی بیشتر اقدام به معرفی اداب و سنن مردم استان بپردازیم و البته به دنبال کسب درآمد از طرفین کمپ ها برای روستائیان نیز هستیم.

وی با بیان اینکه روستاها جهت پایداری و عدم مهاجرت نیاز درآمدهای پایدار دارند، خاطرنشان کرد: طرح دولت برای مشارکت روستائیان در فعالیت های اقتصادی بگونه ای است که 3 برابر میزان مشارکت روستائیان دولت تسهیلات کم بهره با یک سال تنفس و بازپرداخت 7 ساله اعطا می کند که یقیناً چرخه اداری آن از سایر تسهیلات کوتاه تر است و در عین حال سهمیه ای هم برای استان ها مشخص نشده است.

امسال 200 هزار اصله نهال توسط دهیاران کاشته می شود

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان طرح جمع آوری دانش بومی روستائیان را مورد تأکید شخص استاندار دانست و افزود: اقدامات اولیه جمع آوری دانش بومی روستائیان که به واقع سرمایه های روستا محسوب می شنود انجام گرفته و ما امیدواریم بتوانیم این دانش، نا ملموس را در اختیار مردم قرار دهیم.

سمیعی افزود: اقدامات اولیه مربوط به راه اندازی سایت دانش بومی صورت گرفته و یقیناً ارائه این دانش و استفاده از آن کمک فراوانی به اقتصاد روستایی استان خواهد کرد.

لازم به ذکر است در این نشست جمالی فرماندار کردکوی با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری شهرستان کردکوی و روستاهای آن، تقدیر کرد: باید در روستاها با رعایت الگوی ساخت مسکن سبب ایجاد رغبت جهت حضور گردشگری شویم.


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : دهیار
  • بازدید : 858
  • کد خبر : 6683