عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگاههای اجرایی در جذب اعتبار پروژه ها تسریع کنند

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار:

دستگاههای اجرایی در جذب اعتبار پروژه ها تسریع کنند

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در جلسه مشترک با ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان گفت: ذیحسابان فقط وظیفه تطبیق مقررات و اسناد را عهده دار نیستند و این عزیزان می توانند تصمیمات مدیر و حتی فعالیت پیمانکاران را جهت دهی و سمت دهی کنند و نقش هدایتگری سیستم را بازی کنند.

رضا مروتی با بیان اینکه برخلاف بخش فنی-مهندسی متاسفانه آنگونه که باید در سیاستگذاریهای مالی خود مدیریت نداریم افزود: ما همیشه شاهد همراهی و همکاری خوب و دلسوزانه ذیحسابان در دستگاههای مختلف بوده ایم و ذیحسابان تا الان نظارت خوبی بر صحت قوانین داشته اند ولی انتظار است که بر جذب اعتبارات نیز نظارت و پیگیری مداوم داشته باشند و مدام موارد را به مدیردستگاه مربوطه خود گوشزد کنند.

معاون عمرانی استاندار گفت: اعتباری که وارد استان میشود باید به نحو احسن جذب شود و حق مردم استان است و هیچگونه قصور و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی گفت: حسب تاکیدات استاندار محترم ، مدیران بدانند که اگر ریالی از اعتبارات برگشت بخورد ادامه فعالیت مدیریتی آنان زیرسوال است و این موضوع قطعا یکی از شاخصه های ادامه مدیریت آنان در سطح استان خواهد بود.

مروتی همچنین خطاب به مدیران گفت: در درون دستگاههای خودتان کمیته ویژه تخصص و جذب تشکیل دهید و مدام این موضوع و روند مرحله جذب را رصد کنید و از پول و وضع موجود حداکثر استفاده بهینه را داشته باشید و به منظور اتمام سریعتر پروژه ها سعی کنید تا پایان سالجاری قراردادهای ناتمامی که باید منعقد شود از طریق مناقصه و..... به انجام رسانید.

مروتی همچنین با تاکید براینکه تخصیص اعتبار دستگاهها تا سی و یکم تیرماه است گفت: ما زمان زیادی تا این تاریخ (پایان سال مالی) نداریم و لذا پروژه ها را اولویت بندی و مواردی که قابلیت بهره برداری دارند را سریع تر تمام نمایید.

معاون عمرانی استاندار در خاتمه گفت: خوشبختانه امسال سال مالی بسیار خوبی به لحاظ تخصیص استانی بوده است و از مدیران میخواهیم در این فرصت کم باقیمانده تلاش مضاعف داشته باشند که با حفظ کیفیت پروژه ، بودجه های مصوب ردیف های اعتباری خود را جذب کنند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1095
  • کد خبر : 7232