عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه شورای مهارت استان گلستان در سال 99 برگزار شد


نخستین جلسه شورای مهارت استان گلستان در سال 99 برگزار شد

نخستین جلسه شورای مهارت استان گلستان در سال 99 برگزار شد

 نخستین جلسه شورای مهارت استان گلستان با حضور کریمی معاون امور اقتصادی استانداری، روز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، ابراهیم کریمی معاون اموراقتصادی استانداری استان گلستان ضمن تبریک هفته کار و کارگر و فرا رسیدن روز معلم، گفت: کشور در حال حاضر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به پنجه های کارآمد نیاز دارد و پنجه های کارآمد با مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای به وجود می آید و این بهترین مسیر برای برون رفت از این شرایط در حال حاضر می باشد. 
وی افزود: خلاء مهارت در آموزش های آکادمیک وجود دارد و باید فرهنگ مهارت آموزی را در کشور ترویج دهیم تا از این معضل بیرون بیاییم. 
کریمی تصریح کرد: ملاک اثربخشی آموزش های مهارتی را اگر اشتغال قرار دهیم می بینیم که اگر آموزش های مهارتی وجود نداشته باشد اشتغالی ایجاد نمی شود و این دو عامل با هم یک رابطه مستقیمی دارند. 
معاون امور اقتصادی استانداری استان گلستان در ادامه مباحثی نظیر عدم آموزش های موازی دستگاه های اجرایی، اعتبارهای تخصیصی به دستگاه ها با توجه به عملکرد، توجه ویژه به آموزش بانوان و افزایش آموزش ها در حوزه کشاورزی با توجه به وجود ظرفیت های فوق العاده این بخش در استان، بیان کرد. 
سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم و تبریک هفته کار و کارگر و روز معلم، گفت: موضوع اشتغال در کشور با مهارت آموزی قابل حل است. 
وی افزود: طبق آمار های جهانی تا دو سال آینده 38 درصد مشاغل، نیروهای کاری خودشان را به مشاغل جدید سوق خواهند داد و این یعنی دنیا به سمت مهارت حرکت کرده است. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در ادامه گفت: در 14 شهرستان استان 118 کارگاه آموزشی در مراکز آموزشی وجود دارد که به صورت رایگان آموزش های مهارتی را ارائه می کنند. 
وی تصریح کرد: در سال 98 این اداره کل برای 18 گروه هدف برنامه ریزی آموزشی کرده بود که حاصل این برنامه ریزی اجرای 2 هزار و 952 دوره آموزشی در 630 حرفه آموزشی برای 32 هزار و 426 نفر بوده است. 
حسینی طلب گفت: در بخش خصوصی این استان 315 آموزشگاه آزاد فعال دارد که در سال 98، 4 هزار و 253 دوره آموزشی در 365 حرفه مستقل آموزشی برای 27 هزار و 745 نفر اجرا شده است. 
وی همچنین در خصوص مشارکت بخش دولتی و خصوصی این اداره کل در پویش تولید اقلام بهداشتی به جهت مقابله با بیماری کرونا گفت:34 آموزشگاه آزاد و 4 مرکز دولتی با مشارکت 241 نفر توانستند 151 هزار و 463 عدد اقلام بهداشتی جهت استفاده کادر درمانی و مردم تولید کنند. 
وی همچنین بیان کرد: در طرح مهم مهارت آموزی در محیط کار واقعی این اداره کل در سال 98 تعداد 858 کارگاه را به ثبت رسانده و در این کارگاه ها تعداد 2 هزار و 273 نفر از آموزش های مهارتی بهره مند شدند و با توجه به تعهد هزار و 951 نفری در سال گذشته این اداره کل 16 درصد بیشتر عملکرد داشته است. 
وی افزود: سرانه آموزش های مهارتی در استان در طی 4 سال اخیر 4 ساعت افزایش داشته است. 
حسینی طلب اظهار کرد: اثربخشی آموزش های مهارتی باید در اشتغال نمایان شود و این اداره کل در سال گذشته تعداد هزار و 204 نفر را پس از راستی آزمایی در سامانه رصد اشتغال ثبت کرده است. 
از مهمترین مصوبات جلسه شورای مهارت استان،ثبت نیازهای آموزشی دستگاههای اجرایی در سامانه ملی تقاضاسنجی آموزشی پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،صدور مجوز برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان جهت ارائه آموزش به کارکنان دستگاههای اجرایی در چارچوب آموزش کارکنان دولت، بازنگری و اصلاح سند مهارت استان با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل های موجود با مشارکت و همکاري دستگاههاي اجرایی مرتبط با معرفی نمایندگان تام الاختیار، تهیه و تدوین اطلس مشاغل مهارتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان، با همکاری کارشناسان این حوزه، است. 
شایان ذکر است در این جلسه مدیران کل و کارشناسان دستگاه های اجرایی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص گسترش مهارت آموزی پرداختند

نخستین جلسه شورای مهارت استان گلستان در سال 99 برگزار شد

 

نخستین جلسه شورای مهارت استان گلستان در سال 99 برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .