عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 93 در استان کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 93 در استان کشف شد

یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 93 در استان کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در سال كذشته و در نتيجه تلاش نیروهای انتظامي استان، حدود یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان كشف و در اين رابطه 9 هزار و 378 نفر دستگير و 47 باند منهدم شد.

"سید احمد حسینی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، اظهار کرد: اولين جلسه كميته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر استان در سال جاري به رياست فرماندهي انتظامي استان برگزار گرديد و برنامه هاي مد نظر سال 94 در اين كميته مورد بررسي قرار گرفت که يكي از برنامه هاي اولويت دار برخورد با خرده فروشان و جمع آوري معتادان متجاهر در پي پاكسازي مناطق آلوده استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته اقدامات خوبي در جهت مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر در استان صورت پذيرفته و طي فعاليتهاي خوب و موثر نیروی انتظامي استان دو باند تهيه و توزيع مواد صناعي شيشه در استان منهدم شد كه از همين دوباند بالغ بر 14 كيلوگرم شيشه كشف گرديد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: يكي از برنامه هاي كميته مقابله استان در سال گذشته برخورد با عناصر توزيع مواد مخدر صناعي بود كه فعاليتهاي خوبي توسط نیروی انتظامي و همچنين ديگر اعضا كميته، در استان صورت پذيرفت .

وی تصریح کرد: ورود به محيط هاي آموزشي یکی دیگر از اولويتهاي كاري با اهميت ما در سال 93 بوده تا از طريق اجراي برنامه هاي آموزشي سازنده بتوانيم در برابر كنترل رفتارهاي پرخطر اقدام نمائيم .

حسینی افزود: با همت والاي آموزش و پرورش استان در سال گذشته حق فعاليتهاي بايسته و سازنده اي در این حوزه به انجام رسیده که در اجراي برنامه ها با رشد 305 درصدي نسبت به سال 92 روبرو بوده ، كه جاي تقدير دارد.

وی اظهار داشت: در تمامي شهرستان ها براي دخيل نمودن دانش آموزان در امر مبارزه با مواد مخدر و اجراي برنامه هاي پيشگيرانه جشنواره نوجوان سالم برگزار شد و در اين 14 جشنواره آثار بسيار ارزنده اي توسط دانش آموزان عزيزمان تهيه و ارسال شد که از برنامه هاي ارزنده آموزش و پرورش استان محسوب ميشود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با در نظر گرفتن  تدبير دولت محترم در زمينه اجتماعي نمودن امر مبارزه با مواد مخدر ، اين برنامه مي تواند تاثير گذار باشد چرا كه از طريق اجراي اين برنامه جمعيت دانش آموزي و اولياي آنها در امر مبارزه دخيل شده و احساس مسئوليت بیشتری خواهند کرد . 

وی یادآور شد: در سال 1393 ( 10 جلسه ) كميته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر و 8 جلسه اتاق فكر اين كميته برگزار شد كه در نتيجه جلسات كميته مقابله 67 مصوبه در پي داشته و با همكاري همه دستگاههاي عضو توفيقات خوبي  در این عرصه حاصل شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاري هم با همكاري همه مسئولين و مردم بتوانيم نسبت به عملياتي كردن برنامه ها و طرح ها، در زمينه برخورد قاطع با عناصر توزيع مواد مخدر، اين بلای خانمانسوز، موفق عمل نمائيم.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .