عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاهیان در روند توسعه گلستان می بایست بیش از پیش نقش آفرینی کنند

مشاور جوان استاندار:

دانشگاهیان در روند توسعه گلستان می بایست بیش از پیش نقش آفرینی کنند

دانشگاهیان در روند توسعه گلستان می بایست بیش از پیش نقش آفرینی کنند

مشاور جوان استاندار اظهار داشت: برای تسریع در روند توسعه استان گلستان، نقش آفرینی بیش از پیش دانشگاهیان یک ضرورت اساسی است.

علی نصیبی که در جمع دانشجویان، کارکنان، مدرسان و روسای واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی سراسر استان سخن می گفت افزود: با توجه به وجود نیروی انسانی کارآمد و صاحبنظر و بهره مند از علم روز در تخصص های گوناگون در بین دانشگاهیان استان، که با توجه به علاقه شان به توسعه استان مستعد و متفاوت گلستان، حاضر به تعامل و ارائه ایده های خود به نهادهای دولتی استان در جهت بهبود شاخص های اساسی، و ... هستند، ایجاد بستر لازم برای استفاده از تخصص های گوناگون جامعه دانشگاهی استان یک ضرورت است.

وی که در اختتامیه سومین جشنواره ورزشی دانشگاه های علمی کاربردی استان سخن می گفت، اظهار داشت:  با توجه تاثیر ورزش که علاوه بر حفظ سلامتی بدن، سبب شادابی و نشاط اجتماعی آحاد جامعه، تاثیرمثبت بر سلامت روحی،  دوری فرد از آسیب های اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس و عزت، مسئولان این دانشگاه این چنین به ورزش کارکنان و دانشجویان و اعضای هیئت علمی بها می دهند.

مشاور استاندار و رئیس گروه مشاوران جوان استان گفت: مطمینا برگزاری جشنواره های این چنینی علاوه بر نقش آن در ترویج ورزش همگانی، موجب شناسایی استعدادهای ورزشی و افراد دارای پتانسیل لازم جهت نقش آفرینی در ورزش حرفه ای نیز میشود و چه بسا بسیاری از قهرمانان فعلی کشور ما، از دل دانشگاه ها و جشنواره های این چنینی بیرون آمده اند.

علی نصیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت:  برخی از مناطق کشور را به عنوان پایتخت یک رشته خاص ورزشی میشناسند. اما در استانی مانند گلستان، هر منطقه را میتوان مرکز استعداد و پایگاه یک یا چند رشته ورزشی نامید و از این رو اغراق نیست اگر گلستان را پایتخت استعدادهای ورزشی بدانیم.

وی افزود: در دوره ای که ورزش زمینه های فرهنگی و تبلیغی و اجتماعی و اقتصادی و ... نیز پیدا کرده، سرمایه گذاری بر روی ورزش با توجه به تاثیرات مختلف آن در ابعاد گوناگون، علاوه بر ایجاد پویایی در جامعه، موجب بهبود شاخص های دیگر نیز می شود.

مشاور جوانان استاندار اظهار داشت: امیدواریم دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک مرکز علمی پویا که در شهرستان های مختلف استان فعال است، علاوه بر وظیفه اول آن که ارتقا سطح علمی است، در بحث ترویج ورزش همگانی، و نیز تربیت و پرورش علمی و حرفه ای استعدادهای ورزشی آن منطقه  به خصوص در ورزش های بومی و محلی و نیز مختص آن منطقه، همچنان کوشا باشد.

علی نصیبی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان گفت: خوشبختانه روند توسعه این دانشگاه در سطح استان مطلوب بوده و امروزه با لحاظ گسترش این دانشگاه و فعالیت مراکز مختلف آن در جای جای استان، رتقای سطح علمی آن به صورت پله به پله، جامعه هدف گسترده آن، جوانگرایی در هیات علمی، توجه ویژه به علم و عمل در کنار هم و توامان، و ....، امروزه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی بزرگ و تاثیرگذار استان مورد توجه است.

مشاور جوان استاندار ضمن تشکر از جناب دکتر برزعلی ریاست دانشگاه و دیگر ارکان مجموعه و نیز مسئولان پیشین دانشگاه، ابراز امیدواری کرد این رشد کمی و کیفی همچنان تداوم یافته و با توجه به آنکه توسعه استان مستعد و عزیز گلستان در ابتدا نیازمند توسعه نیروی انسانی و داشتن افراد توانمند است، دانشگاه با ادامه حرکت در این مسیر یاور مسئولان استان در دستیابی گلستان، استان مستعد، تاریخی و باپتانسیل به شکوه و توسعه ای که استحقاقش را دارد باشد.

دانشگاهیان در روند توسعه گلستان می بایست بیش از پیش نقش آفرینی کنند

 

دانشگاهیان در روند توسعه گلستان می بایست بیش از پیش نقش آفرینی کنند

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 917
  • کد خبر : 8524