عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه فوق‌العاده ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار گلستان برگزار شد


جلسه فوق‌العاده ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار گلستان برگزار شد

 جلسه فوق‌العاده ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان به ریاست استاندار گلستان و با حضور معاونان و مدیران ستادی استانداری گلستان، روسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران و اعضای ستادهای شهرستانی استان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان روز پنجشنبه 11 فروردین‌ماه 1401 به ریاست دکتر علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و با حضور سیدمحمدرضا سیدالنگی قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، رحمان فرمانی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، روسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران و اعضای ستادهای شهرستانی استان در استانداری گلستان برگزار شد.
این جلسه فوق‌العاده به‌منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد کمیته‌های دوازده‌گانه و وضعیت سفرهای نوروزی تاکنون و نظرات و پیشنهاد‌ها و برنامه‌های کمیته‌های عضو ستاد برای بازگشت مسافران برگزار شد.
 
افزایش نشاط اجتماعی با برگزاری جشنواره‌ها حتی در دورترین نقاط استان
قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: جلسه فوق‌العاده ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با دستور کار ارائه گزارش توسط کمیته‌های دوازده‌گانه و وضعیت سفرهای نوروزی تاکنون و نظرات و پیشنهاد‌ها و برنامه‌های کمیته‌های عضو ستاد برای بازگشت مسافران برگزار شد.
سیدمحمدرضا سیدالنگی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های نوروزی حتی در دورترین نقاط استان گلستان برگزار شد و پس از دو سال شیوع کرونا ویروس با استقبالی که مردم و گردشگران از این جشنواره‌ها داشتند نشاط اجتماعی را در استان شاهد بودیم.
او در ادامه با اشاره به اهم اقدامات کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 1401، بیان کرد: از ابتدای نوروز تاکنون 28 نوروزگاه در استان برگزارشده است و در روزهای باقی‌مانده نیز 5 نوروزگاه برنامه‌ریزی‌شده است.
قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اضافه کرد: از 26 اسفندماه 1400 تاکنون نزدیک به 180 هزار نفر شب اقامت، در مراکز رسمی پیش‌بینی‌شده برای نوروز به ثبت رسیده است.
او یادآور شد: در ایام طرح نوروزی تاکنون بالغ‌بر 4 میلیون بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز استان صورت‌گرفته است که پربازدیدی‌ترین شهرهای استان به ترتیب گرگان، بندر ترکمن و گنبدکاووس بودند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان همچنین گفت: در بخش نظارتی که در سال جاری به دلیلی شیوع کرونا ویروس اهمیت بیشتری یافته است از ابتدای طرح تاکنون 1152 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری فقط توسط کارشناسان حوزه گردشگری صورت‌گرفته و حدود 7 هزار و 800 مورد گشت مشترک نظارتی توسط همه دستگاه‌های عضو کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر از همه واحدهای خدمات‌رسان به گردشگران و مردم در نوروز به ثبت رسیده است.
 
افزایش آمار گردشگران نوروزی در گلستان
در ادامه این جلسه دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز ضمن تبریک فرارسیدن یوم‌الله 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته امسال میزان ماندگاری مسافران در استان افزایش داشته است که اتفاق مثبتی برای حوزه گردشگری استان است که باید با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط با امر سفر، افزایش و ماندگاری مسافران ورودی به استان را در طول ایام سال پیگیری و دنبال کنیم.
رحمان فرمانی خاطرنشان کرد: افزایش ماندگاری مسافر و گردشگران در استان نشان از این است که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز استان و همچنین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده دستگاه‌ها در ایام نوروز موردتوجه گردشگران و مسافران قرارگرفته است.
او  تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران در شهرستان‌ها همکاری و همیاری خوبی را با دبیرخانه ستاد داشتند که قابل‌تقدیر است.
و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در پایان یادآور شد: برنامه اختتامیه جشنواره‌های نوروزی و همچنین گرامیداشت یوم‌الله 12 فروردین در روز دوازدهم فروردین‌ماه سال جاری در ساعت 16:30 در سایت باباطاهر پارک جنگلی ناهارخوران گرگان برگزار می‌شود.
در این جلسه روسای کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر، گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های خود ارائه کردند و پیرامون آن تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری صورت گرفت.
 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .