عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز طرح کنترل هوشمند توزیع آرد در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خبر داد:

آغاز طرح کنترل هوشمند توزیع آرد در گلستان

آغاز طرح کنترل هوشمند توزیع آرد در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از آغاز توزیع هوشمند آرد از درب کارخانه تا نانوایی و نظارت نمایندگان دولت بر این فرآیند خبر داد.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی عصر سه شنبه در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری، تاکید کرد: هوشمندسازی توزیع آرد در استان تا پایان خردادماه در استان به صورت کامل اجرایی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در این جلسه تاکید کرد: یکی از تمهیدات انجام شده برای افزایش سطح نظارت در توزیع آرد، موضوع هوشمندسازی روند انتقال آرد از درب کارخانه به نانوایی‌ها بوده است.
وی با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، گفت: تمامی نانوایی‌های سوپرآزاد باید ظرف ۲۴ ساعت در سامانه ثبت شوند و تا ۴۸ ساعت ثبت سفارش آرد را از طریق سامانه انجام دهند و هر نانوایی سوپرآزادی که تمکین نکند، مجوزش باطل خواهد شد.
دهنوی تصریح کرد: نان فانتزی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها نیز باید آرد را از طریق سامانه خریداری کنند و ۷۲ ساعت فرصت دارند این ثبت سفارش را در سامانه ثبت کنند.
معاون اقتصادی استاندار گفت: هر صنفی که تمکین نکرد، مجوز این واحدهای صنفی لغو و باطل خواهد شد.
وی افزود: سهمیه آرد ماهانه خبازی‌های آرد نوع یک و دو را اتحادیه پیشنهاد می‌دهد و کارگروه آرد و نان شهرستان نسبت به آن تائید و تصمیم خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: سهمیه شهرستان‌ها حداکثر تا بیستم هر ماه در سامانه بازگزاری خواهد شد و فرمانداران مکلف به پیگیری و نظارت بر این امر هستند.
دهنوی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط نانوایی‌ها در مرحله اول ۳۰ درصد کاهش سهمیه، مرحله دوم ۵۰ درصد کاهش سهمیه در مرحله سوم قطع کامل سهمیه به مدت دو ماه و در مرحله چهارم برابر قوانین و مقررات لغو امتیاز انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: فروش هرگونه نان سنتی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها ممنوع است و بهداشت باید با جدیت نسبت به این امر نظارت ویژه داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: نان مورد نیاز بیمارستان‌ها و ادارات از محل آرد نوع دوم تامین گردد و موضوع از طریق فرمانداران به اتحادیه و به نانوایی مشخص اعلام شود.
دهنوی بیان کرد: نان مورد نیاز مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، خوابگاه‌های دانشجویی با معرفی دستگاه‌های متولی بعد از تائید کارگروه آرد و نان شهرستان از محل آرد نوع یک تامین شود.
وی اضافه کرد: نان مورد نیاز کبابی‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های خصوصی فقط از طریق نانوایی سوپرآزاد تامین شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تاکید کرد: نانوایی‌های دارای کسری مکلف هستند به میزان کسری خود، آرد از کارخانجات با ارائه فاکتور رسمی را تامین و پخت کنند.
دهنوی گفت: هرگونه تعطیلی در نانوایی‌های دولتی و سوپرآزاد بدون هماهنگی اتحادیه ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
گفتنی است، براساس مصوبه جلسه قیمت نان سوپر آزاد با وزن ۴۲۵ گرم به قیمت ۷ هزار تومان مصوب شد.
یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع‌های مرتبط با آرد و نان و شلوغی نانوایی‌ها در سطح استان گلستان بوده که مصوبات مختلفی داشته است.

آغاز طرح کنترل هوشمند توزیع آرد در گلستان


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .