عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نصب کارتخوان هوشمند نان در 85 درصد نانوایی‌های گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت:

نصب کارتخوان هوشمند نان در 85 درصد نانوایی‌های گلستان

نصب کارتخوان هوشمند نان در 85 درصد نانوایی‌های گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده بیش از 85 درصد نانوایی‌های استان به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری استانداری گلستان ، سیدمحمد دهنوی صبح امروز در حاشیه جسله ستاد تنظیم بازار استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده بیش از 85 درصد نانوایی‌های استان به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

وی ادامه داد: بیش از 93 درصد از نانوایی‌های شهری و 78 درصد نانوایی‌های روستایی به این دستگاه مجهز شدند و با نصب این دستگاه‌ها، ار فروش آرد نوع یک دولت 15 درصد به نانوایی‌ها به عنوان عامل مشوق پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در آرد نوع دوم این مبلغ 10 درصد است که دولت از سهم فروش به عنوان مشوق به نانوایی‌ها پرداخت می‌کند و امید بر این داریم تا پایان هفته نصب این کارتخوان‌ها کامل شود.

دهنوی در خصوص راهکارهای کاهش صف‌های نان در استان، بیان کرد: یکی از تخلفات بسیار مهم انجام شده در موضوع آرد و نان این بود که آرد به صورت غیرمجاز و توسط گروه‌های مختلف از شبکه رسمی خارج می‌شد.

وی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی اداره‌کل اطلاعات و دادگستری استان گلستان و دستگیری اعضای شبکه اخلال در نظام توزیع آرد و نان خوشبختانه اتفاقات خوبی در کاهش صف‌های نان در نانوایی‌ها رخ داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: اعضای این شبکه سازمان یافته 56 هزار کیسه آرد سهمیه استان گلستان و سایر استان‌ها را از شبکه رسمی توزیع آرد خارج می‌کردند.

دهنوی گفت: حتما برخوردهای قاطعی با متخلفان انجام خواهد شد و با هر کسی با هر سطحی که بخواهد امنیت غذایی مردم را به خطر بیاندازد برخورد خواهیم کرد.

وی درباره قیمت مصوب مرغ در استان تاکید کرد: قیمت مرغ باید به قیمت مصوب یعنی 59 هزار و 800 تومان می‌رسید و اگر تا امروز قیمت کمتر بود بخاطر تقاضای پایین مردم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مرغ در استان‌های همجوار با قیمت بیشتری فروخته می‌شود ولی تلاش ما بر این است که این قیمت را به قیمت مصوب ثابت نگه داریم.

دهنوی گفت: فروش پایین‌تر از این قیمت مانعی ندارد ولی قیمت بالاتر تخلف است و برخورد خواهد شد.

وی درباره عدم عرضه برخی کالاهای اساسی در فروشگاه‌های بزرگ بیان کرد: نظارت‌ها را بیشتر کردیم و این قانون جدید تعزیرات ابزار قانونی را برای برخوردهای قاطع با متخلفان بیشتر کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: مجموعه نظارت بر بازار ما چند برابر سال‌های گذشته شده و در سه هفته اخیر بیش از 800 نانوایی شامل تعزیر شدند و این یعنی یک سوم نانوایی‌های استان تخلف کردند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .