عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکید برآمادگی استان گلستان در برابر حوادث احتمالی ناشی از افزایش دما

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

تاکید برآمادگی استان گلستان در برابر حوادث احتمالی ناشی از افزایش دما

تاکید برآمادگی استان گلستان در برابر حوادث احتمالی ناشی از افزایش دما

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به افزایش غیرمتعارف دما در گلستان بیان کرد: با تمامی فرمانداران و دستگاه‎های متولی تماس خاصل شد تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون گزارش حریقی از استان دریافت نشده و تنها مزرعه‎ گندم در رامیان دچار حریق شد که با واکنش به موقع این حریق دفع شد.

وی یادآور شد: با این شرایط جوی انتظار می‎رود همه دستگاه‎های متولی آماده باشند تا چنانچه حادثه‎ای روی دهد سریعا آن را مدیریت کنند.

همچنین مدیر کل هواشناسی استان گلستان با کم‎‎سابقه خواندن این وضعیت جوی در گلستان گفت: چنین شرایط جوی از دیروز آغاز شده و انتظار می‎رود این روند تا دوشنبه تداوم داشته باشد.

سید محمد رضا رضوی در گفت‎و‎گویی خبری اظهار کرد: از روز دوشنبه جریان شمالی گلستان را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد و دمای هوا ساعاتی کاهش خواهد یافت و سپس دوباره گلستان افزایش دما و گرما را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: به نظر می‎رسد امروز نیز از اواخر روز، دمای هوای استان چند سانتی‎گراد کاهش یابد و بارش پراکنده نیز در برخی نقاط روی دهد.

رضوی با اشاره به وجود غبار در مناطق شرقی گلستان به ویژه مناطق مرتفع دامنه البرز افزود: این غبار از کشور عراق به این منطقه رسیده و این مناطق را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: این ریزگرد‎ها به عنوان تهدید برای سلامتی انسان محسوب می‎شود و شهروندان در این مناطق به ویژه بیماران قلبی از تردد غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.

این مسئول گلستانی با اشاره به گرمای غیرمتعارف در استان، همچنین از خانواده‎های گلستانی خواست تا از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند، زیرا که این گرما به ویژه برای کودکان و کهنسالان به هیچ‎وجه مناسب نیست.

رضوی خاطرنشان کرد: بدون شک تداوم کاهش رطوبت و افزایش دما، جنگل‎های استان و گونه‎های زیست‎محیطی را تهدید می‎کند.

به گفته وی: هم‎اکنون دمای هوای شهرهای «مراوه‎تپه»،40 درجه سانتی‎گراد، «مینودشت» و «کلاله» 43 درجه سانتی‎گراد، «گرگان»، «گنبد» و «بندرترکمن» 47 درجه سانتی‎‎گراد می‎باشد که در این بین بندرترکمن با 10 درجه افزایش دما نسبت به روز قبل بیشترین افزایش دما را داشته است.

رضوی ادامه داد: این وضعیت و دمای بالا در استان تا پایان هفته ادمه خواهد یافت.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 850
  • کد خبر : 9336