عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه هماهنگی آغاز عملیات اجرائی موزه میراث روستائی گلستان برگزار شد

به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

جلسه کارگروه هماهنگی آغاز عملیات اجرائی موزه میراث روستائی گلستان برگزار شد

جلسه کارگروه هماهنگی آغاز عملیات اجرائی موزه میراث روستائی گلستان برگزار شد

جلسه بررسی راه اندازی موزه میراث روستائی گلستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و باحضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، مدیرکل منابع طبیعی استان، مدیرکل دفترفنی استانداری و دیگر دستگاههای ذیربط درمحل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار گردید.

 رضا مروتی در این جلسه گفت: تلاش داریم باهمکاری بین دستگاهی و رعایت تمامی ضوابط قانونی و الزامات زیست محیطی، عملیات اجرائی پروژه مهم پایگاه موزه میراث روستائی استان را در محل پارک جنگلی قرق باحضور مسئولین کشوری به زودی آغاز نمائیم.

 معاون عمرانی استاندار افزود: پارک جنگلی قرق به جهت معیارهای موقعیت سایت، توپوگرافی، تاسیسات زیربنائی، تراکم پوشش گیاهی، فاصله تا مرکز استان، دسترسی ها به سایت در مقایسه با سایر مکان ها برگزیده شده است.

 وی گفت: این موزه پس از نمونه موردی در گیلان، به عنوان دومین نوع موزه در کشور، خاورمیانه و آسیای مرکزی در استان راه اندازی میگردد.

 مروتی درخصوص اهداف پروژه مزبور گفت: شناسائی هویت بومی به منظور حفظ و صیانت از آن، غنی سازی هویت ملی، تقویت فرهنگ خودباوری و خردورزی، ایجاد انگیزه در جوانان، پرکردن اوقات فراغت مردم، شناسایی و معرفی ارزش های مذهبی و ملی مردم و بازسازی آنها، توسعه اقتصادی و ایجاد فرصتهای شغلی، رونق صنعت گردشگری و توسعه مفهوم معماری پایدار از جمله مهمترین دلایل راه اندازی این موزه هستند.

 مروتی اظهار داشت: این پروژه بزرگ میتواند سبب جلوگیری از نابودی و فراموشی میراث درخطر روستائی در سطح استان، فراهم سازی جذابیت های جدید و رونق اقتصادی در استان ( تبدیل معبر به مقصد گردشگری)، فراهم سازی زمینه تحقیقات علوم مختلف در زمینه فرهنگ روستا، تقویت روحیه گردشگری فرهنگی و ارتقاء و توسعه فرهنگی گردد.

 وی همچنین؛ مستندسازی میراث معماری و معنوی حوزه فرهنگی-معماری استان و چاپ و انتشار پرونده های علمی آن، به خودآیی و تقویت اصالت اجتماعی جوامع روستائی، افزایش انگیزش جامعه به بازگشت از شهرها به روستاها با احیای فرهنگ آن، تلاش در جهت تداوم، پایدارسازی و بازسازی میراث و تجارب فرهنگی-تاریخی روستاها، جلوگیری از گسست نسل ها درمیان اقوام ساکن در استان گلستان را از دیگر تاثیرات مثبت این پروژه مهم دانست.

 معاون عمرانی استاندار درخاتمه افزود: حوزه مساکن روستائی، حوزه فضاهای فرهنگی، حوزه فضاهای تفریحی-ورزشی، حوزه فضاهای باغات و مزارع، حوزه فضاهای اقامتی، حوزه فضاهای اداری و خدماتی از جمله بخشهای مختلف تعریف شده این موزه هستند.

جلسه کارگروه هماهنگی آغاز عملیات اجرائی موزه میراث روستائی گلستان برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 755
  • کد خبر : 9408