عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای یکپارچه سیستم حسابداری تعهدی مالی و اداری در سطح شهرداریهای استان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان:

اجرای یکپارچه سیستم حسابداری تعهدی مالی و اداری در سطح شهرداریهای استان

اجرای یکپارچه سیستم حسابداری تعهدی مالی و اداری در سطح شهرداریهای استان

 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان در همایش یکپارچه سازی شهرداری ها و دولت الکترونیک گفت: در راستای گسترش دولت الکترونیک برای اولین بار در کشور، استان گلستان سیستم حسابداری تعهدی مالی و اداری را به صورت یکپارچه انجام می دهد.

عیسی سالکی اظهار کرد: با این کار ابزارهای کنترلی راحت تر انجام می شود و اگر این کار را به صورت سیستمی انجام دهیم می توانیم به نظام درست و مطلوبی در این زمینه برسیم.

وی تصریح کرد: سیستم های مالی شهرداری ها چون تخصصی است از حالت نقدی به صورت تعهدی تغییر پیدا می کند تا صحت کارهم بیشتر شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های گلستان گفت: این نوع سیستم یک الزام شده است و کلان شهرها به سمت تعهدی کردن سیستم های مالی خود پیش رفته اند و گلستان در بخش استانی در این زمینه پیشگام شده است.

 شایان ذکر است که؛ در این پروژه، براساس تجریبات گذشته، شهرداری شهرهای متفاوت (از حیث محل قرار گرفتن در استان، درجه و رتبه، میزان آمادگی سازمانی و سایر عوامل) انتخاب می‌شوند و با کمک سازمان همیاری شهرداری های گلستان به آموزش کاربران، آموزش استاندارهای جدید حسابداری و آموزش و استقرار مجدد نرم افزارهای مورد بهره برداری شهرداری ها پرداخته میشود.

تسهیل شرایط برای تهیه صورت های مالی تلفیقی شهرداری، افزایش نظارت و کنترل بر اموال و دارایی ها و بهبود فرآیند مدیریت منابع و بهبود سیستم کنترل های داخلی در ثبت رویدادهای مالی از خروجی های این سیستم است و با این روش، هزینه انجام کار برای شهرداری های گلستان به شدت کاهش پیدا می‌کند، دانش و تجربه کافی به نیروهای متخصص استانداری منتقل می‌شود و مکانیزم تسری آن به کل استان و پشتیبانی از مبنا و سیستم های جدید در داخل خود استان نهادینه می شود.

 

در حال حاضر برخی شهرداری‌ها و سازمانهای وابسته به آنها نظیر شهرداری های مشهد، شیراز، قزوین و کرمانشاه این پروژه را بطور کامل یا مرحله‌ای انجام داده اند و در گلستان نیز شرکت مجری با هماهنگی سازمان همیاری شهرداریهای استان گلستان چندین شهرداری را در گلستان انتخاب و مراحل انجام کار را با تیم منتخب سازمان مزبور در حال پیشرفت است.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1480
  • کد خبر : 9917