عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » غنی سازی اوقات فراغت جوانان یک امر ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

غنی سازی اوقات فراغت جوانان یک امر ضروری است

غنی سازی اوقات فراغت جوانان یک امر ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از ضرورت های مهم زندگی ماست که باید نسبت به آن دغدغه داشته باشیم.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: ساماندهی اوقات فراغت تنها نباید مختص جوانان و نوجوانان باشد، بلکه همه ما به برنامه ریزی جهت اوقات فراغت و پر کردن زمانهای خالی در طول روز ، به بهترین شکل ممکن نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی اوقات فراغت تنها مختص اداره کل ورزش و جوانان استان نیست بلکه همه دستگاههای دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی موظفند، ظرفیتهایی که در اختیار دارند را در جهت ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان بکار بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اضافه کرد: همه امکاناتی که در اختیار ادارات کل،  نهاد های دولتی، نظامی و انتظامی می باشد متعلق به بیت المال بوده و باید با یک برنامه ریزی صحیح در اختیار مردم و جوانان قرار بگیرد.

به گفته وی ساماندهی اوقات فراغت نیاز به فرهنگسازی دارد و باید این فرهنگسازی را ابتدا از خودمان آغاز کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما یکسری باورهای غلطی وجود دارد، بطور مثال این تصور وجود دارد که کارمندی که از حق مرخصی روزانه و ساعتی خود استفاده نکند و ماشین وار کار کند بهترین کارمند است در صورتیکه هر کارمندی حق دارد در چهارچوب قانون از مرخصی های خود بهره گرفته و از حق پدری، مادری، همسری و حتی فرزند بودن خود استفاده کند.

وی افزود: این در حالی است که در جوامع مدرن کارمند را به مرخصی می فرستند تا با تجدید قوا و با انرژی تازه در محیط کار خود حضور یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رشد شخصیت اجتماعی، افزایش قدرت خلاقیت، تجدید قوای جسمی و روانی، افزایش راندمان کار، افزایش رضایت شغلی و جلوگیری از افسار گسیختگی اجتماعی را از جمله آثار مطلوب استفاده بهینه از اوقات فراغت نام برد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت های موجود در کشور بیشترین و بهترین استفاده ها را داشته باشیم، گفت: امروز از 16 تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور 11 تیم در اردوی خارجی بسر می برند که طبق گزارشهای موجود 10 تیم در کشور ترکیه اردو زده اند.

طهماسبی تصریح کرد: این در حالی است که ما در همین شمال کشور فضاهای بسیار مناسبی برای احداث کمپ های مجهز تمرینی و درآمد زایی از این راه در اختیار داریم اما متأسفانه استفاده مطلوبی از چنین فضاهایی صورت نمی گیرد.

وی در ادامه ضعف اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی، عدم استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای موجود در دستگاهها و سازمانهای دولتی، وجود نگرش نامطلوب در برخی از مدیران، تمرکز منابع فرهنگی و ورزشی در دستگاههای دولتی و مکان نمایی نادرست این امکانات، عدم تعامل لازم میان دستگاههای اجرایی با تشکل های مردم نهاد و وجود موازی کاری در برخی از فعالیتها ، مهمترین چالشهای پیش روی استان در حوزه ساماندهی اوقات فراغت ذکر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در تشریح نقاط قوت ساماندهی اوقات فراغت در استان اظهار داشت: وجود ظرفیتهای بالای گردشگری و طبیعت بکر و بی نظیر استان گلستان، وجود کتابخانه های عمومی در جای جای استان، وجود تورهای گردشگری و استفاده از جوانان علاقه مند در این تورها، وجود مراکز آموزش فنی و حرفه ایی، وجود فضاهای ورزشی و خانه های فرهنگ و آموزش توانمند سازی جوانان ، از نقاط قوت پیش روی ما در حوزه ساماندهی اوقات فراغت جوانان در استان گلستان محسوب می شود.

وی همچنین پایین بودن آگاهی برخی از مدیران نسبت به موضوع مهم اوقات فراغت ، وجود رویکرد بخشی نگری در این موضوع ، عدم نگاه مطلوب جوانان نسبت به اوقات فراغت، مشکلات اقتصادی خانواده ها و استفاده نامناسب جوانان از تکنولوژی های جدید را مهمترین تهدیدات در حوزه اوقات فراغت جوانان دانست.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .