عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کسری 750 میلیارد ريالی اعتبارات هزینه ای سال 93 در گلستان

مرگدری:

کسری 750 میلیارد ريالی اعتبارات هزینه ای سال 93 در گلستان

کسری 750 میلیارد ريالی اعتبارات هزینه ای سال 93 در گلستان

 معاون برنامه ریزی استاندار گلستان از کسری 750 میلیارد ريالی بودجه در اعتبارات هزینه ای در سال 93 خبر داد و گفت: در سال گذشته ما عملا با 650 میلیارد ريال کسری بودجه مواجه بودیم.

علی مرگدری عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارکرد: در اسفند 92 ابلاغ بودجه استان را داشتیم و در بررسی بودجه 93 ، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای را در قالب 18 فصل، 68 برنامه و 14 شهرستان و 715 پروژه و 79 دستگاه اجرایی سازماندهی کردیم.

وی افزود: بند الف تبصره 22 بودجه را نیز در قالب 11 فصل، 30 برنامه و 14 شهرستان و 267 پروژه و 21 دستگاه اجرایی سازماندهی کردیم.

وی در ادامه افزود: یکی از بندهایی که در رویکرد های 13 گانه بودجه 93 مصوب شد این بود که پروژه ها باید بر اساس اسناد و برنامه 5 ساله دولت باشند و پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و تاثیر گذار در توسعه استان مد نظر قرار گیرند.

مرگدری تصریح کرد: در صورتی که 100 درصد اعتبارات سال 93 تخصیص یابد می توان امیدوار بود که 240 پروژه از 882 پروژه نیمه تمام در سال 93 به بهره برداری برسد.

معاون برنامه ریزی استاندار بیان کرد: از 882 پروژه 460 پروژه از پروژه های مستمری است که دستگاه های اجرایی در حوزه های تولیدی و فرهنگی با آن سرو کار دارند و 420 پروژه هم نیمه تمام اجرایی است و سهم پروژه های جدید تنها یک درصد و حتی کمتر است.

 

اختصاص یک میلیارد و صد میلیون دلار تسهیلات ارزی برای استان

وی در ادامه با بیان این که برای استان در سال جاری یک میلیارد و 100 میلیون دلار تسهیلات ارزی ( فاینانس) در نظر گرفته شده گفت: برای 5 دستگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای که پروژه های زیادی در دست اجرا دارند بحث استفاده از اعتبارات فاینانس در دستور کار قرار داده شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار در پایان با بیان اینکه این دستگاهها تا آبان ماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به جذب این اعتبار اقدام کنند اظهار امیدواری کرد : این 5 دستگاه بتوانند این مهم را محقق و نسبت به اتمام پروژه های نیمه تمام که در این بوده مورد توجه قرار گرفته اند اقدام نمایند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1409
  • کد خبر : 1289