عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رسانه ها و سایتها از درج اخبار غیر رسمی در خصوص حجاج بپرهیزند

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

رسانه ها و سایتها از درج اخبار غیر رسمی در خصوص حجاج بپرهیزند

رسانه ها و سایتها از درج اخبار غیر رسمی در خصوص حجاج بپرهیزند

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: از رسانه ها و فضاهای مجازی و سایتها انتظار می رود از درج اخباری از مراجع غیررسمی که سند متقن و اطمینان بخش نباشد خودداری کنند تا تشویش و دغدغه خانواده های حجاج افزایش نیابد.

"حیدرعلی احمدی" در جلسه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد حجاج سال جاری استان گلستان اظهار کرد: به دستور دکتر صادقلو، استاندار گلستان دستگاههای ذیربط استانی موظف گردیدند با همه امکانات در جهت کسب خبر صحیح و انعکاس آن به خانواده های حادثه دیده اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به خانواده های مفقودین حادثه منا توصیه می شود که اخبار صحیح و متقن را از سامانه حج و زیارت، مبادی رسمی مانند صداوسیما و مسئولین سازمان حج و زیارت استان دریافت کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری افزود: حج امسال به دلیل ناتوانی دولت سعودی در اجرای برنامه های انتظامی و ترافیکی، به صورت یک واقعه خسارت بار برای امت اسلامی و به ویژه حجاج ایرانی درآمد.

احمدی ادامه داد: دولت سعودی با ادعای خادم الحرمینی و اجرای همه ساله مراسم حج قادر نیست پیش بینی های لازم امنیتی، انتظامی و ترافیکی را انجام و برنامه جامعی برای انجام مناسک حج طراحی و اجرا نماید.

وی یادآور شد: در حالیکه مشابه این مراسم و مراسمات گسترده تر با جمعیتی پر ازدحام تر و بزرگتر در آغاز تحویل سال جدید در حرم رضوی(ع) و ایام اربعین در کربلا، در کمال آرامش و امنیت و بدون کوچکترین حادثه ای مدیریت می گردد.

احمدی تصریح کرد: کاروانهای حجاج گلستانی از تاریخ 6/7/94 به مدت پنج روز به استان گلستان وارد می شوند و بناست که مراسم تجلیل از جانباختگان این حادثه به صورت ویژه ای برگزار گردد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: لازم است خانواده های محترم زائرین حتی الامکان از مراجعه گسترده به فرودگاه خودداری کنند.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .