عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرحله اول آموزش مشاغل دانش بنیان استان از 18 مرداد آغاز می شود

دکتر جلالی:

مرحله اول آموزش مشاغل دانش بنیان استان از 18 مرداد آغاز می شود

مرحله اول آموزش مشاغل دانش بنیان استان از 18 مرداد آغاز می شود

 مشاور علمی و فناوری استاندار گلستان گفت: مرحله اول آموزش مشاغل دانش بنیان و حرفه ای محور استان گلستان که به عنوان یکی از پروژه های اشتغالزایی در کشور مطرح شده و به عنوان یک الگو در کشور در حال اجرا است از روز شنبه 18 مرداد آغاز می شود و تا 30مرداد ادامه خواهد داشت.

دکتر علی اکبر جلالی پیش از ظهر امروز در گفتگویی خبری اظهار کرد: همه 5 هزار نفری که در سامانه ثبت نام کردند به ترتیب اولویت فراخوانده شده و در کلاسهای دویست نفره آموزش های لازم را خواهند دید.

وی با بیان اینکه برای این کارورزان چهار دوره آموزشی در نظر گرفته شده است افزود: کارورزان پس از گذرندان این دوره های آموزشی برای عقد قرارداد به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از آنجا به محیط های کار معرفی می شوند.

پدر علم آی تی ایران ادامه داد: در محیط های کار، اگر کارفرما قصد استخدام کارورز را داشته باشد، باید آموزش های دیگری که مربوط به آن کارگاه و صنف است نیز به آنها ارائه شود.

دکتر جلالی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، این آموزش ها از طریق فنی و حرفه ای ارائه می شود و هزینه آن بر عهده دولت است و برای کارورزان رایگان خواهد بود.

مشاور استاندار خاطرنشان کرد: مرحله اول آموزش مشاغل دانش بنیان و حرفه ای محور استان گلستان در هفت شهر استان برگزار می شود تا کارورزان مجبور نباشند از نقاط مختلف به مرکز استان مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه زمانبندی، کلاسها رأس ساعت مقرر برگزار می شود و کارورزان محترم باید سر ساعت در کلاس حضور یابند و در پایان هر کلاس نیز آزمون آن برگزار خواهد شد.

دکتر جلالی با تأکید بر اینکه همه کسانی که ثبت نام کرده اند باید آماده باشند اظهار کرد: کارورزان از طریق پیام کوتاه به ترتیب فراخوانی می شوند و زمان و مکان برگزاری دوره ها نیز از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود اما کارورزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان به آدرس اینترنتی http://golestanp.ir مراجعه نمایند.

وی ضمن ابراز خوشنودی خود از اینکه این پروژه که از 8 ماه قبل برنامه ریزی و با مسئولین ملی صحبت و زمینه سازی شد بالاخره درحال به ثمر رسیدن است، تصریح کرد: استانداری گلستان به منظور تسریع در روند انجام کار تصمیم گرفته این آموزش ها را با هزینه خود برگزار نماید تا در آینده ای نزدیک دولت اعتبارات و هزینه های مورد نیاز را در نظر بگیرد.

مشاور استاندار در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با همت کارورزان و مسئولین بتوانیم از اول مهرماه این کارورزان را به محیط های کار معرفی نماییم تا انتظار طولانی مدت آنها به نتیجه مطلوب برسد.

برنامه زمانبندی دوره ها به شرح زیر است:

شهر گرگان: روزهای 18، 20، 26 و 30 مرداد ماه 1393

شهر گنبد: روزهای 21 و 27 مرداد ماه 1393

شهر مینودشت: روزهای 28 و 29 مردادماه 1393

شهر کلاله: روز 23 مرداد ماه 1393

شهر علی آباد: روز 25 مرداد ماه 1393

شهر کردکوی: روز 19 مرداد ماه 1393

شهر بندرترکمن: روز 19 مرداد ماه 1393

گفتنی است، محل برگزاری دوره های مذکور در شهر گرگان، سالن فنی و حرفه ای و در دیگر شهرها، سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهر می باشد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 3956
  • کد خبر : 1406