عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

باید شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم

باید شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا شور و نشاط اجتماعی را به تزریق کنیم.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاههایی که در حوزه ایجاد شور و نشاط اجتماعی فعالیت کرده و برنامه دارند، از حمایت مسئولان ارشد استان برخوردار بوده و ما از برنامه های آنها استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آسیب اجتماعی اعتیاد در اولویت اول مسئولین استان قرار دارد، افزود: قریب به 25 آسیب اجتماعی دیگر در استان گلستان مورد پیگیری و بررسی است و جهت کاهش آمارها در حوزه آسیب های اجتماعی اقدامات مؤثری در حال انجام شدن است.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا آسیب های اجتماعی به تهدید تبدیل نشود اما بخش عمده ای از کار نیز به عهده خود مردم است.

طهماسبی از اعتیاد، طلاق و ماهواره به عنوان معضلات جامعه یاد کرد و ادامه داد: ما به هیچ عنوان منکر آسیب ها و معضلات موجود در جامعه نیستیم اما گاهی اوقات برخی از دوستان در رسانه ها کم لطفی دارند و تنها نکات منفی را اطلاع رسانی می کنند در حالیکه کارهای مثبت و خوبی نیز در حال انجام است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تأکید کرد: از همه دستگاههای عضو و جامعه رسانه ای استان انتظار داریم تا در شناسایی و پیش بینی آسیب های اجتماعی یاری رسان ما باشند تا با استفاده از ظرفیت هم در کاهش و ریشه کنی آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.  

در این جلسه همچنین کردونی مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارشی آماری از شاخص های استان گلستان در بحث آسیب های اجتماعی و مقایسه آن با نرخ کشوری ارائه نمود و بیان کرد: استان گلستان دارای کمترین تعداد متوفی در اثر سوء مصرف مواد مخدر در کشور است.

وی ادامه داد: نرخ نزاع نیز در استان گلستان پایین تر از نرخ کشوری این حوزه است، همچنین گلستان جزء چهار استانی است که کمترین تعداد متوفی را در اقدام به خودکشی داراست.

کردونی با بیان اینکه رویکردها در حوزه آسیب های اجتماعی باید منطقه ای باشد، تأکید کرد: چنانچه بانک اطلاعاتی روشنی از مسائل اجتماعی وجود داشته باشد، شما می توانید از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده و آمارها را با کاهش مواجه سازید.

باید شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم

 

باید شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم

 

باید شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .