عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری انجام شد:

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

با برنامه ریزی حوزه مشاوران جوان استانداری، نشست کمیته جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی نصیبی مشاور استاندار و مسئول حوزه مشاوران جوان استانداری با تشریح فلسفه شکل گیری کمیته دهه هفتادی ها در حوزه مشاوران جوان استانداری گفت: با توجه به اهمیت بحث کارآفرینی در استان گلستان و نیز با لحاظ دانشجو بودن عمده دهه هفتادی ها در زمان کنونی و ورود آنان به بازار کار طی سال های آینده، ضرورت دارد آنان علاوه بر آشنایی تئوریک با مفاهیم کارآفرینی، فرصت ها و تهدیدها و حمایت ها و ... در این عرصه، با شرکت در کارگاه های تخصصی، بازدیدها و تبادل تجربیات با کارآفرینان موفق، و ... توانمندی لازم در این زمینه را کسب نمایند.

مشاور جوان استاندار افزود: در این راستا حوزه مشاوران جوان استانداری، آمادگی همکاری با نهادها و مسئولان ذیربط را در این راستا دارد.

در ادامه محمد رهبری معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استانداری گلستان، ضمن معرفی مفهوم کارآفرینی به ارزیابی وضعیت استان در این راستا و بیان فرصت ها و تهدیدها پرداخت.

وی افزود: لازمه کارآفرینی ایجاد نقشه ذهنی مناسب در ذهن جوانان و حرکت آنان به سوی نوآوری و حرکت آنان به سوی عرصه های مورد نیاز استان است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: در این راستا، باید به ایده های نو اهمیت داده و همکاری لازم را در زمینه تقویت و تکمیل و حمایت از آنان داشت.

در ادامه مهساسادات میرحسینی دبیر اتاق فکر کمیته دهه هفتادی ها، به ضرورت اطلاع رسانی شفاف از سوی نهادها به جوانان اشاره کرده و گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان به جهت نبود ساز و کار مناسب در کسب اطلاعات و آشنایی با فرصت ها، نمی توانند از حمایت ها و پشتیبانی های لازم در عرصه کارآفرینی و ایجاد شغل بهره مند شوند.

مسعود خسروی عضو اتاق فکر کمیته دهه هفتادی ها نیز در سخنان خود خواستار ایجاد نظام جامع بازار کار به جهت جلوگیری از اشباع فارغ التحصیلان در رشته های خاص در استان و نیز عدم وجود برخی رشته های پررونق در گلستان شد و اظهار داشت: الگوی عرضه و تقاضا باید دانشگاه ها و بازار کار استان باید اصلاح شود.

محمد قندهاری دیگر عضو اتاق فکر کمیته دهه هفتادی های حوزه مشاوران جوان استانداری نیز در سخنان خود ضمن انتقاد از کارآفرین نبودن دانشگاه ها گفت: ضرورت دارد این مقوله مهم حتی از دوران دانش آموزی به افراد آموزش داده شده و این تفکر در ذهن آنها تقویت شود.

سپس دو کارآفرین جوان استان در سخنان خود به بیان چگونگی ایجاد ایده در ذهن آنان، نحوه شروع فعالیت، موانع مسیر، چگونگی موفقیت و برنامه های آینده خود پرداختند.

سامان پورمند متولد سال 68 و مدیرعامل شرکت سپیدگران سبز گرگان از تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی که زمینه ساز احیا کارخانه ای در این عرصه شده و توحید خراسانی متولد سال 68 و مدیرعامل شرکت تجهیز الکترونیک راسپینا تنها تولید کننده کدورت سنج در ایران و نیز تجهیزات آزمایشگاهی، به گفت و گو با جوانان دهه هفتادی پرداختند.

در ادامه هر یک از جوانان عضو کمیته دهه هفتادی های حوزه مشاوران جوان استانداری، به بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

علی شهریاری در سخنانش با توجه به ظرفیت های استان بر فراگیر شدنن بحث کارآفرینی و ضرورت تالیف کتب مناسب در زمینه کارآفرینی برای جوانان تاکید کرد.

مقصودلو خواستار اعتماد بیشتر به جوانان و معرفی فرصت های اشتغال و کارآفرینی به آنان شد.

اسدی با بیان یک تجربه موفق، خواستار تلاش بیشتر جوانان شد و گفت اگر این تلاش هدفمند بوده و با حمایت های لازم همراه شود موفقیت دور از دسترس نیست.

عقیلی نیز خواستار تغییر تفکر موجود مبنی بر تشویق جوانان از سوی خانواده ها به داشتن کار دولتی شده و در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت از تولیدکنندگان و نیز معرفی بازارهای فروش به جوانان شد.

دلداده مهربان نیز در سخنان خود با اشاره به ظرفیت های کارآفرینی اینترنتی و مجازی، بر لزوم باور جوانان و مهیا کردن عرصه برای آنان تاکید کرد.

در پایان نشست علی نصیبی مشاور استاندار و مسئول حوزه مشاوران جوان استان گفت: در نشست های این چنینی که هر بار با موضوعات مختلف برگزار می شود و براساس آن زمینه آشنایی و تبادل نظر و هم اندیشی جوانان در یک موضوع را فراهم می کنیم، علاوه بر پیگیری هدف کلی با عنوان پرورش جوانانی فعال و دلسوز و دغدغه مند برای فرداهای استان، هدف ایجاد جرقه های ذهنی در ذهن جوانان دهه هفتادی برای پیگیری و کنکاش بیشتر و در نهایت یافتن راه مطلوب فعالیت های آینده خود است.

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

 

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

 

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

 

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی

 

تبادل نظر جوانان دهه هفتادی با موضوع کارآفرینی


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1188
  • کد خبر : 15315