عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 455 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان گلستان پرداخت می شود

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

455 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان گلستان پرداخت می شود

455 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان گلستان پرداخت می شود

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان از اختصاص مبلغ 455 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پرداخت به کشاوزران خسارت دیده از سیل و سرما در این استان خبر داد.

 "صادق علی مقدم" بعداز ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت کشاورزان خسارت دیده از سیل و سرمازدگی شهرستان گنبدکاووس، گفت: این تسهیلات توسط هیات وزیران برای استان گلستان تصویب و به بانک ها ابلاغ شده است.

 وی بابیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته با کارمزد پایین در اختیار کشاورزان خسارت دیده این استان در بخش دام و طیور، جایگاه دام، کشاورزی و باغداری قرار می گیرد، افزود: از این میزان تسهیلات 255 میلیارد ریال برای جبران خسارات سیل و 200 میلیارد ریال دیگر نیز برای جبران سرما زدگی می باشد.

 مقدم درخصوص میزان تسهیلات و نحوه بهره مندی کشاورزان خسارت دیده از آن، اضافه کرد: ملاک و میزان پرداخت این تسهیلات باید به تایید کارگروه مربوطه درشهرستان ها و نیز تصویب آن در کارگروه استان رسیده و با اولویت کشاورزان خوش حساب بانکی می باشد.

 وی همچنین درخصوص خسارت خشکسالی در استان گلستان، گفت: در شرایط کنونی درحال تهیه بانک اطلاعاتی از میزان خسارات این بخش بمنظور ارسال به هیات دولت هستیم.

 معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه، خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی به بخش کشاورزان این شهرستان را 319 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مجموعا 645 نفر دراین دو بخش متحمل خسارت شدند.

 'محمد حمیدی' افزود: پرونده کشاورزان خسارت دیده این شهرستان تهیه و به تایید کارگروه مربوطه رسیده و جهت تصویب به کارگروه استانی ارسال می شود که پس از تایید نهایی به بانک ها جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

 دراین جلسه مدیرعامل شعب بانک کشاورزی گلستان و نیز مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس حضور داشتند.

 شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1300
  • کد خبر : 2103