عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرگدری:صنعت طیور از قابلیت های گلستان است


مرگدری:صنعت طیور از قابلیت های گلستان است

 مرگدری:صنعت طیور از قابلیت های گلستان است

 معاون برنامه ریزی استاندار گلستان، صنعت طیور را از قابلیتهای استان برشمرد و گفت: تا پایان سال 93واحدهای بسیار بزرگ یک میلیون قطعه ای مرغ گوشتی در گلستان افتتاح می شود و ما تا پایان سال جاری مرغ را در گلستان بر اساس استاندارهای صادرات به کشورهای همسایه صادر می کنیم .

علی مرگدری صبح چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان باحضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در استانداری گلستان برگزارشد اظهار کرد: صنعت طیور از قابلیت های استان است و ما در زمینه مرغ، جوجه، تخم مرغ .خوراک دام و طیور و مکمل های غذایی طیور پتانسیل بسیار داریم.

وی تصریح کرد: در خصوص صیفی جات و سبزیجات هم برای صادرات نیاز به کانتینرهای یخچال دار نیازمند هستیم و در لبنیات و صنایع غذایی هم بسیار استان مستعدی هستیم و با توجه به شرایط پیش آمده برای روسیه باید از این بازار به وجود آمده کمال استفاده را ببریم .

 

تنها یک درصد منابع بانکی استان صرف تجارت خارجی می شود

 

وی با بیان این که در استان مبنای کارها را بر سند چشم انداز 1404 و سند آمایش استان گذاشته ایم و نگاه به سند پایه توسعه استان هم داشتیم گفت: با بررسی های انجام شده در طی این مدت نتیجه بررسی ها حاکی از این بود که تنها یک درصد منابع بانکی استان صرف تجارت خارجی می شد و این اصلا زیبنده استان نبود.

وی افزود: در خصوص توسعه صادرات در استان حدود 13 تفاهم نامه با ترکمنستان و 14 تفاهم نامه با قزاقستان داشتیم و در قالب 5 کمیته آن را احصا کردیم که بتوانیم پیگیری های لازم را در خصوص اجرایی شدن مفاد آن داشته باشیم .

مرگدری بیان کرد: توسعه با کشورهای پیرامون ، سرمایه گذاری در بحث فولاد و بهینه سازی مرز اینچه برون از جمله اقدامات ما در حوزه صادرات است.

 

بازار هدف مشخص در بخش صادرات نداشتیم

 

مرگدری اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد در اقلام صادراتی طی سالهای گذشته حرکتی سینوسی مثبتی وجود داشته است که نشان میدهد ما تابع یک بازار هدف مشخص نبوده ایم و در واقع برنامه هدفمندی در بخش صادرات نداشتیم.

وی افزود: نشست هایی را با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته ایم که آن ها ابراز تمایل داشته اند اما ما هنوز نتوانسته ایم در این زمینه خدمات خوبی ارائه کنیم که باید علل آن بررسی شود.

این مقام مسئول استان افزود: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه روابط با کشورهای همسایه یکی از اقدامات و رویکردهای ما در همین زمینه توسعه روابط با کشورهای همسایه است و در فضای پیرامونی می توانیم در سوهاپ نفت و گاز کار کنیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان، تصریح کرد: بر اساس مطالعات مخازن طبیعی نفت و گاز را در مراوه تپه داریم و می توانیم نیاز 5 استان شمالی را در این خصوص برطرف کنیم

وی افزود: در گزارش های سنواتی پیش بینی شده بود بتوانیم 500 هزاربشکه از طریق قزاقستان سوهاپ و چند واحد پالایشگاه را هم در استان داشته باشیم و از محل نفت و گاز ترکمنستان و خودمان مباحث پتروپالایش را در استان داشته باشیم که به دلایل مختلف انجام نشد.

مرگدری ادامه داد: در حال حاضر با نشست های متعددبا قزاقستان پیش بینی شده است که بتوانیم تا 300 هزار بشکه روی سوهاپ قزاقستان فکر کنیم.

 

استقرار 5 میلیون تن فولاد در گلستان

 

وی تصریح کرد: در خصوص فولاد مذاکرات آن انجام شده است و تشکیل کنسرسیوم با قزاقستان و ایران برای بحث فولاد انجام شده است و امیدوار هستیم بتوانیم استقرار 5 میلیون تن فولاد را در استان داشته باشیم.

وی از آمادگی دو سرمایه گذار در این زمینه خبر داد و گفت: در اینچه برون هم به نظر می رسد سه موضوع مطرح است که اصلی ترین مشکل جاده داخل ترکمنستان است و وضعیت این جاده اصلا خوب نیست که باید با کمک کشور همسایه ترمیم و ساخته شود.

مرگدری با بیان این که گمرک ما نیازمند مساعدت است گفت: گمرک ما در قالب طرح جامع و راه آهن و منطقه اقتصادی اینچه برون در حال راه اندازی است و باید بتوانیم سامانه نوبت دهی را سریع تر و بهتر انجام دهیم ووضعیت مرز اینچه برون را مطلوب تر کنیم تا تردد راحت تر و سریع تر از این مرز انجام شود.

 مرگدری:صنعت طیور از قابلیت های گلستان است

 مرگدری:صنعت طیور از قابلیت های گلستان است

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .