عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ حق دادن به مسافر بيشتر مورد توجه قرار گيرد

استاندار گلستان:

فرهنگ حق دادن به مسافر بيشتر مورد توجه قرار گيرد

 

استاندار گلستان گفت: امروزه در برخوردها،ادبيات و فرهنگ حق دادن به مسافر بايد بيشتر از قبل مورد توجه قرار گيرد.
دكتر "حسن صادقلو" روز چهارشنبه در جلسه كارگروه گردشگري، ستاد هماهنگي خدمات سفرهاي نوروزي استان گلستان افزود: بايد در برخوردهاي خود با مسافر، حق را بيشتر به مسافر بدهيم.
به گفته وي، بايد به افق و مساله گردشگري و حضور مسافرين توجه بيشتري شود و تنها به يك سفر عادي براي ايام تعطيلات نگاه نشود.
وي تصريح كرد: اين سفرها نقش اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مي تواند داشته باشد و ما بايد استان را در اين خصوص از استان گذري به استان مقصد و هدف نهائي براي گردشگري تبديل كنيم.
وي ادامه داد: نقش اقتصادي امروز يك مساله بسيار مهم است و اگر هزينه اي براي تبديل شدن از استان گذري به استان مقصد صورت گيرد، باعث رشد و رونق اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي استان خواهد شد.
نماينده عالي دولت در گلستان گفت: برگزاري اين كارگروها و جلسات نبايد گذري باشد، بلكه بايد استان را از گذر بودن به مقصد و هدف بودن تبديل نمايد، زيرا اين استان داراي پتانسيل و ظرفيت هاي بالائي در همه بخش ها و زمينه ها مي باشد.
صادقلو افزود: بايد قبول نمائيم كه يك ساعت توقف مضاعف، نقش مهمي در اقتصاد استان و اشتغال خواهد داشت و ما بايد به اين سمت و سوي برويم.
وي با اشاره به اين كه تعامل با مسافر نيز يك اصل مهم ديگر در سفرها مي باشد و بايد براي آن يك جايگاه در نظر گرفته شود، اظهار كرد: مهرباني با مسافر و ارتباط با احساس مهمان نوازانه و مهربانانه با مسافر بسيار مهم و ارزشمند مي باشد و باعث جلب مسافر مي شود.
به گفته استاندار گلستان، انسان هر چه از عمرش مي گذرد، باخاطراتش زندگي مي كند و هر چه اين خاطرات  زيبا و قشنگ باشد، در زندگي اش بهتر نقش مي بندد.
استاندار گلستان ادامه داد: در راهنمايي كردن و نوع رفتارها با مسافر بايد دقت لازم نيز صورت گيرد و اين مهم امسال جاي تامل و بررسي دارد.
صادقلو يادآور شد: بايد نسبت به رفتارها با كلاس و منش برخورد كرد،همچنين از سوي ديگر بازارايان نيز با ادبيات خوبي با مشتريان برخورد نمايند.
وي گفت: بايد نگاه به مشتري، يك نگاه مثبت و داراي احترام باشد تا باعث جلب اعتماد در وي شود.
وي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: بايد اطمينان و باور براي خريد در مسافر و مشتريان ايجاد شود تا زمينه رشد اقتصادي فراهم گردد و كاسبان در گذر نبايد تفكرشان اين باشد كه تنها درآمدشان در اين چند روز باشد.
نماينده عالي دولت در گلستان گفت: كارگروه نبايد فقط دولتي باشد، بلكه مراجعي مانند امور صنفي كه مسافران با آنها ارتباط بيشتري دارند نيز بايد حضور داشته باشند.
صادقلو با تاكيد بر مساله پيش اطلاع رساني گفت: بايد مسائل سال قبل بررسي و آسيب شناسي شود تا نقاط ضعف در اين زمينه برطرف و نقاط مثبت نيز تقويت شود.
به گفته استاندار گلستان، اين استان ، يك استان تاريخي ويك پارك است و بايد صحنه اي تاريخي براي استان جلوه گري كنيم و بدانيم استان گلستان به هويت بخشي كشور ما نقش مهمي داشته و دارد.
وي تصريح كرد: بايد كارگروه اكوتوريسم در استان تشكيل شود تا به بحث هاي ديوار تاريخي گرگان كه سومين ديوار تاريخي جهان است و كاربري هاي زيادي نسبت به ديوار چين دارد، حتي شهر تاريخي جرجان و پل تاريخي آق قلا كه مي تواند زاينده رود ديگر باشد، توجه جدي شود.
وي ادامه داد: ما رودخانه ها را بحران زا مي بينيم اما با اندك هزينه و سرمايه گذاري مي توان آن را به يك محيط زيبا تبديل كنيم.
به گفته صادقلو، گلستان يك استان تاريخي است و يك پارك زيبا در كشور محسوب مي شود و بايد مناطق و زمينه هاي گردشگري بيشتري در اين استان فراهم كنيم.
استاندار گلستان با بيان اين كه اين استان محل عبور زائرين امام رضا (ع) مي باشد، تاكيد كرد: رفتار ما بايد با اين مسافران بيشتر مورد توجه قرار گيرد و كساني كه در اين مسير تردد مي كنند، بايد بيشتر مورد توجه و عنايت  قرارگيرند.
صاقلو افزود: از سوي ديگر بايد به اطلاع رساني در مورد نقاط خارج از مسير اصلي استان بيشتر كار شود تا مسافران نيز سفرهائي به اين نقاط داشته باشند.
وي بر تقويت بيشتر تورهاي گردشگري در استان تاكيد كرد و گفت: بايد روي آن بيشتر كار شود و اين نكته برجسته شود و اكيپ هاي قوي در اين زمينه فعاليت داشته باشند.
نماينده عالي دولت با تاكيد بر اين كه در مقصد كردن و يا توقف بيشتر ايجاد كردن براي مسافر در گلستان كم كار شده و يا اتاق فكر نيز كم تشكيل شده، اظهار كرد: اين در واقع اساسي و ظرفيت حقيقي مساله در افزايش گردشگر در استان مي باشد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1253
  • کد خبر : 275